Güncelleme Tarihi:
BMD markalarının operasyonlarının en büyük olduğu ülkeler sıralamasında Rusya, Ukrayna, Kazakistan ve Azerbaycan’ın geldiğini bildiren Kariyo şöyle devam etti: “Rusya’da 36 markanın 707 mağazası, Ukrayna’da 20 markanın 239 mağazası, Kazakistan’da 29 markanın 178 mağazası ve Azerbaycan’da ise 48 markanın 149 mağazası bulunuyor. Bölgesel olarak bakıldığında yurtdışı mağazaların yüzde 50’si Bağımsız Devletler Topluluğu’nda, yüzde 21’i Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da, yüzde 20 kadarı Avrupa’da ve yüzde 9’u da Kuzey Amerika ve dünyanın diğer bölgelerinde bulunuyor.
YÜZDE 75 HAZIR GİYİM
Sektörel dağılımda ise hazır giyim yüzde 75 ile en önde geliyor. Bunu yüzde 12 ile mobilya, ev dekorasyonu, ev tekstili ve mutfak ürünleri izliyor. Ayakkabı sektöründeki satış noktalarının oranı yüzde 8. Mücevher-aksesuar sektörü yüzde 2 ve diğer sektörler de yüzde 3 oranında yer alıyor. Markalarımız açısından özellikle önem taşıyan husus, hazır giyim ve konfeksiyonda markalı ihracatın 2014 yılında yaklaşık 3.2 milyar dolar düzeyinde gerçekleşmiş olması. Markalı ihracat, yüksek katma değeri ile ülke ekonomisine katkı yapıyor.”
İLK SEYAHAT EYLÜL AYINDA
BMD olarak 1-4 Eylül 2015 tarihleri arasında Tahran ticaret turu düzenleyeceklerini anlatan Sami Kariyo, 32 markadan 40 kadar temsilci ile İran’a gideceklerini ve bu ülkedeki fırsatları inceleyeceklerini anlattı. Kariyo, ziyaret sırasında şehirdeki AVM’leri, AVM projelerini, pasaj ve alışveriş mekanlarını inceleyeceklerini açıkladı. Kariyo, “2016 yılı sonunda BMD markalarının 3 bin 750-4 bin aralığında yurtdışı mağaza sayısına ulaşacağını tahmin ediyorum” dedi.