Güncelleme Tarihi:
İnteraktif Pazarlama Zirvesi bu yıl ‘Pazarlama İnteraktiftir’ sloganı ile 21- 22 Eylül 2011 tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenecek. Avea ve TTNet’in ana sponsorluğunda gerçekleşen Zirve’de “Pazarlama Zaten İnteraktiftir” sloganıyla geleneksel- interaktif pazarlama ayrımı son bulacak.
Türkiye’de İnteraktif Pazarlama ABD’deki büyüme oranlarını yakalayacak
Forrester’ın ABD’deki reklam pazarına yönelik yeni yayınladığı bir raporda 2016'da ABD interaktif pazarlama harcamalarının 76.62 milyar dolara çıkacağı öne sürülüyor.
Bu rakamın, bu seneki TV reklam harcamaları ile hemen hemen aynı seviyede olduğu belirtilirken, 77 milyar doların 2016 toplam reklam harcamalarının yüzde 35'ini oluşturacağı savunuluyor.
Bu seneki online reklam harcamalarının yaklaşık 34.46 milyar dolar olduğu, 2016 yılında arama motoru reklamlarının yine en fazla harcama yapılan online reklam alanı olacağı, fakat mobil reklamların senelik %38 büyüme hızı ile, en hızlı büyüyen dijital reklam alanı olacağı vurgulanıyor.
Türkiye’de de yine benzer bir büyüme söz konusu. İnteraktif pazarlama 2011 yılının ilk altı aylık rakamlarında geçen senenin ilk altı ayına göre yüzde 35 büyüdü ve tüm reklam pazarının yüzde % 7.18’ini oluşturarak açıkhava, radyo ve sinema reklamlarını geride bıraktı.
‘Dijital Dünya’nın megastarları İPZ’11’i açıyor
Zirve bu sene pek çok önemli konuşmacının yanı sıra dijital dünyada milyonlarca kişinin takip ettiği iki ünlüyü ağırlıyor. Zirvenin ilk gününde Josephine Dorado ve Summer Bedard kitleleri peşinden koşturan vizyonlarını İPZ’11’de katılımcılarla paylaşarak soruları cevaplayacak.
Amerika'nın en prestijli sosyal girişimci, eğitmen ve interaktif performans yapımcılarından Josephine Dorado 21 Eylül’deki açılış oturumunda özel bir gösteriye imza atacak. Dorado’nun çalışmaları arasında interaktif dünyada tıklama rekorları kıran, kültürel etkileşimi esas alan ve sanal ortamda gerçekleşen yaratıcı oyunlar, fiziksel ve sanal ortamın kaynaştırıldığı performanslar yer alıyor.
Zirvenin ikinci gününde sahneye çıkacak olan Summer Bedard ise Amerika'nin prestijli interaktif tasarımcı ve ürün stratejistlerinden biri. Bedard, Amerika’da olay yaratan mobil uygulama “StickyBits”in başarı hikayesini katılımcılarla paylaşacak.
Zirvede Hürriyet Internet Grubu Başkan Yardımcısı Erhan Acar da “Dijital iyi de kafalar iyi mi?” başlıklı bir sunum gerçekleştirecek.
Sosyal medya gerçek hayatta
İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ), ikinci gününde gerçekleşecek olan İPZ Youth 2011, Marketing Türkiye, IP, gençlik iletişim ajansı Youth Republic ve Digital Youth işbirliği ile düzenleniyor. Zirve boyunca markalar ve gençler, interaktif bir ortamda bir araya gelecek. Amaç, markaların yeni gözdesi sosyal medya ve onu en iyi kullanan gençlerin yenilikçi markalara yol göstermesini sağlamak. İPZ Youth 2011, interaktif pazarlamanın yükselen trendi sosyal medya iletişimini tüm yönleriyle gözler önüne serecek.
İPZ Youth’un konuşmacıları arasında Efes Türkiye İletişim Müdürü Emre Topsakaloğlu, Efes Markalar Pazarlama Müdürü Koray Ardıç, KoçSistem Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Can Barış Öztok, R/GA Digital Reklam Ajansı’ndan İnteraktif Tasarımcı Songül Aslantürk, CoolShark Genel Müdürü Melis Tufur, Avea Pazarlama İletişimi Direktörü Sinem Üner Ünsal ve Avea Digital & Doğrudan Pazarlama Birim Yöneticisi Ömer Lütfi Diri, Promoqube Dijital Pazarlama Ajansının Kurucu Ortağı Özgür Alaz, Bedük, TTNET İnteraktif Medya Yöneticisi Murat Kahraman da bulunacak.