Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2010 00:00
Katma Değer Vergisi (KDV) iade sürecini hızlandırmak, iş gücü ve zaman tasarrufu ile denetimde etkinlik ve verimlilik sağlamak amacıyla oluşturulan ‘KDV İadesi Risk Analizi Projesi’ uygulamaya girdi.
Buna göre, Katma Değer Vergisi iade talepleri ile ilgili olarak vergi dairelerince şu anda VEDOP üzerinden manuel olarak yapılan ve oldukça uzun zaman alan kontroller elektronik ortamda yapılacak. KDV mükellefleri artık, Ocak 2010 vergilendirme döneminden itibaren gerçekleştirdikleri işlemlerin listelerini internet vergi dairesi üzerinden gönderecek. Bu listelerin doldurulmasında uyulacak kurallara internet vergi dairesinden ulaşılması mümkün olacak.
Uygulama birliği
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek imzalı, Katma Değer Vergisi (KDV) iade taleplerinde bazı belgelerin elektronik ortamda alınması ve değerlendirilmesi hakkında, ‘Katma Değer Vergisi Sirküleri’ Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) internet sitesinde yayımlandı. Vergi dairelerinin kırtasiyecilikten ve bir kısım formalitelerden kurtarılması, iade işlemlerine hız kazandırılması, KDV iade işlemleri açısından asgari bir standart getirilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması amacıyla hazırlanan KDV İadesi Risk Analizi Projesi sayesinde işlemler elektronik ortamda yapılacak. Mükelleflerin elektronik ortamda gönderecekleri belgeler esas alınarak özet bir rapor halinde vergi dairesinin kullanımına sunulacak. Bu uygulama KDV iade taleplerinde, indirilecek KDV listesi, yüklenilen KDV listesi ve satış faturaları listesi ile iade için ibrazı istenilen durumlarda gümrük (çıkış) beyannamesi listesinin elektronik ortamda alınmasını içeriyor. Mükelleflerin iade talepleri, iade için aranılan diğer tüm belgelerin vergi dairesine ibraz edildiği tarih itibarıyla geçerlilik kazanacak. Vergi daireleri, mükelleflerin iade taleplerini sistem tarafından üretilecek KDV İadesi Kontrol Raporu çerçevesinde değerlendirerek ilgili tebliğdeki esaslara göre sonuçlandıracak.