Güncelleme Tarihi:
2010 yılında Fast Company tarafından ‘İş Dünyasının En Yaratıcı 100 Kişisi’nden biri olarak gösterilen sosyal medya uzmanı Charlene Li, Turkcell Akadem’nin bu yıl dördüncüsü düzenlenen Pazarlama Konferansı’na katıldı.
Müşterileriniz sizi savunsun
Sosyal teknolojilerin ve medyanın hüküm sürdüğü dünyada müşterinin her zaman bir adım önde olduğunu ve şirketlerin hiçbir zaman yüzde yüz kontrole sahip olamayacaklarını kaydeden Charlene Li, şöyle konuştu: “Şirketler sosyal medyadaki tartışmaların içinde olmak ve onlara yöne verebilmeyi istiyorsa, dürüst ve olabildiğince şeffaf olmaları gerekiyor. Sosyal medya bize işlerimizi nasıl daha iyiye götürebileceğimiz konusunda yön verebilecek çok önemli bir kanal. Ama yöntem çok daha önemli, mesaj verip durmak yerine diyaloga girin, şirket gibi değil insan gibi iletişim kurun ve sürekliliğe önem verin. Müşterilerinizi dinleyin ve onların fikirlerini inovasyona çevirerek, kendinizi daha iyiye götürün. Tartışmalar yaşandığında bırakın müşterileriniz sizi savunsun. Çünkü en iyi ‘pazarlama’ müşterilerinizin yaptığıdır.”
‘Başarı’ iletişimden geçiyor
Charlene Li, davetlisi olarak geldiği Turkcell’in sosyal medyada başarısına örnek olarak Twitter üzerinde farklı hedef kitlelere hitap eden farklı hesaplarla iletişim kurmasını gösterdi ve Turkcell’in son dönemdeki ‘Hayat Paylaşınca Güzel’ söylemini, ‘paylaşmayı’ odağa aldığı için çok başarılı bulduğunu söyledi. Lokasyon tabanlı uygulamaların pazarlama anlayışını değiştirmekte olduğunu ifade eden Li, geleneksel kontrolcü anlayışın yeni medyada işlevsiz kaldığını ve şirketler için başarıya giden yolun insani iletişimden ve ‘Açık Liderlik’ten geçtiğini dile getirdi.
Dell, ‘alevli notebook’ krizini nasıl aştı
CHARLENE Li, açık lider olmanın anlamını ve açıklığın şirketlere sağlayacağı yararları şu örnekle anlattı: “2006 yılında Dell marka bir notebook Osaka Japonya’da bir konferansta aniden alev almıştı. Dell’in blog ziyaretçileri medyada da uzun süre yer bulan patlayan Dell bigisayarla ilgili bilgi almak istiyorlardı. Birçok insan Dell’in ilk blog çalışmalarını eleştirmiş ve bunu Dell’in açık ve şeffaf olmayı anlamadığının kanıtı olarak göstermişti. Ama dönüm noktası Dell’in halkla ilişkiler uzmanı Lionel Menchaca’nın ‘Alevli notebook’ adındaki 13 Temmuz 2006 tarihli yazısıyla geldi. Bu yazıda Menchaca diyaloğa ve enformasyon paylaşımına odaklanan yeni bir ilişki tarzını başlatıyordu. Sonunda Dell notebooklarındaki (başka şirketlerin ürettikleri bilgisayarlarda da olan) lityum iyon pillerinin toplanması gerektiği ortaya çıktı. Menchaca, blogda pillerin toplanmasıyla ilgili güncellemeler verdi, yorumlardaki soryuları yanıtladı. Dell, birçok endüstri gözlemcisinin şaşkın bakışları altında şahlanmıştı.”
Dünyaca ünlü isimleri ağırlamaya devam edecek
2009 yılında gerçekleştirmeye başladıkları Pazarlama Konferanslarını iş dünyasına da açtıklarını açıkalayan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Meltem Kalender Öztürk, “Alanlarında dünyaca ünlü uzmanları, hem Turkcell çalışanları hem de iş dünyası ile buluşturuyoruz. Turkcell Akademi olarak, iş dünyasına değer katan liderleri konuk etmeye, ekosistemimizde fark yaratmaya devam edeceğiz” diye konuştu.