İnternette kötü itibarı silmek, işenmiş havuzu temizlemekten zor

Güncelleme Tarihi:

İnternette kötü itibarı silmek, işenmiş havuzu temizlemekten zor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2009 00:00

Müşteri deneyimi gurusu Don Peppers, Y jenerasyonu çağında internetteki her şeyin sonsuza kadar kaldığını belirtti ve “Kendinizi Google’dan çıkaramıyorsunuz. İçine işenmiş havuzdan idrarı çıkarmak kadar zordur bu. Bir kere buraya kötü düşmemeye bakın” dedi. Peppers, Y kuşağının mahremiyeti bilmediğini, e-maili bile demode bulduğunu söyledi.

Haberin Devamı

KULAKTAN kulağa pazarlama uzmanı, müşteri deneyimi gurusu Don Peppers, İkinci Dünya Savaş sonrası doğan kuşakları ifade eden ‘baby boomers’ döneminin kapanmak üzere olduğunu belirterek, “1980’lerde ve sonrasında doğanlar e-maili bile demode buluyor. Boston Üniversitesi artık öğrencilere e-mail adresi vermiyor. E-mail sevmiyorlar çünkü. Onlr Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım siteleri üzerinden haberleşiyorlar. Y jenerasyonu diye adlandırılan bu kitle her şeyi kökten değiştiriyor” dedi. Management Center Türkiye tarafından 10’uncusu düzenlenen Pazarlama Zirvesi’nde konuşan Peppers’ın ‘Ölüm Sebebi: Kulaktan kulağa pazarlama’ başlıklı sunum yaptı.
Mahremiyet öldü
Y jenerasyonuyla birlikte mahremiyetin de tamamen bittiğini vurgulayan Peppers, sözlerini şöyle sürdürdü: “ABD’de evlenen 8 çiftten biri internette tanışıyor. 2011 yılına kadar baby boomer’lar büyük oranda azalmış olacak. Biz gidiyoruz. Hoş geldin Y nesli. Y jenerasyonunun yüzde 96’sı sosyal medyaya çok bağlı yaşıyor. Y jenerasyonundan birine mahremiyeti sorun. ‘Aman Allahım o da ne’ derler. Mahremiyet koruması, baby boomer nesliyle ölüp gidecek. Ergenlik çağındaki çocuğunuzun arkasında durup ekrana bakın. Zamanı böyle yakalayabilirsiniz. ”
İçine işenmiş havuz
“Artık her şey çok çabuk internete düşüyor. Bilgi her yere her kısa sürede yayılıyor” diyen Peppers, kötü bir şeyin internete düşmesi halinde bundan kurtulmanın neredeyse imkansız olduğunu söyledi. Peppers, teknolojinin her şeyi değiştirdiğini, Google’da her saat 20 milyon arama yapıldığını belirterek şöyle konuştu: “Daha önce bu cevapları nasıl buluyorduk. Teknik bilgiler dünyada hızla değişiyor. Bu şu demek üniversite üçüncü sınıfa geldiğinizde daha önceki yıllarda öğrendikleriniz eskiyecek. Nasıl yeni şeyler öğrenecek insanlar? İnternetteki şey sonsuza kadar orada kalıyor. Kendinizi Google’dan çıkaramıyorsnruz. İçine işenmiş havuzdan idrarı çıkarmak kadar zordur bu. Bir kere kötü şekilde düşmemeye bakın. Brüno filminde bunu feci bir şekilde gördük. Çıktığının ertesi günü gişe yüzde 40 düşmüştü. Filmden çıkıp herkes birbirine felaket bir film sakın paranı harcama dedi ve bunu sosyal paylaşım sitelerine taşıdılar. 2005’t e bir blogda Dell’le ilgili kötü hizmetten yakınılmış. Bu şelale etkisi yarattı. Küçük bir firma olsa batardı.”

Haberin Devamı

Reklamı değil arkadaş önerisini dikkate alıyor

Haberin Devamı

REKLAMIN ürün duyurusu için önemli olduğunu hatırlatan Don Peppers, “Müşteriler birbirlerine reklamları değil deneyimlerini aktarırlar. Ürününüzün iyi olması gerekir. İnsanlara nelere güvendikleri sorulmuş. Yüzde 83 arkadaşlarının tavsiyelerine, yüzde 50 yabancıların önerilerine, yüzde 14 de reklamlara güvendiğini söylemiş” dedi. Peppers, Amazon ve e-Bay gibi sitelerin tamamen güven esasına dayalı olduğunu ve güven yaratarak bu kadar büyüdüğünü de vurguladı. Peppers ürün odaklı stratejinin yerini müşteri odaklı stratejinin aldığını belirterek, “Üründe pazar yapından müşteride ise müşteri payından söz edersiniz. Birinden birini seçmek zorunda değilsiniz; ikisini birden benimseyebilirsiniz” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Mekanik Türk’ün arkasındaki de insan

DON Peppers, teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin, dünyada neler olursa olsun insan faktörünün etkisini kaybetmeyeceğini vurgulayarak şu öyküyü aktardı: “Abraham Lincoln’e General Grant’ın başarısının sırrı soruluyor ve o da The Mechanical Turk (Mekanik Türk) örneğini veriyor. Bir Macar bir tahta adam yaratıp, giydirmiş. The Mechanical Turk ismini vermiş. Satranç oyanayan bu tahta makine bütün rakiplerini yenmiş. Avrupayı turlamış. Her sarayda prensleri, kraliçeleri eğlendirmiş.”

Collezione Erbil’e Majidi’den girdi

TÜRK hazır giyim sektörünün önde gelen markalarından Collezione, Erbil Majidi Mall’de bölgedeki ilk mağazasını açtı. Erbil’de alışveriş alışkanlıklarını değiştirmeyi hedefleyen Collezione, Irak’ta açılan yeni konsept mağazasında giriş, kabinlerini ve aksesuar alanlarını genişleterek, daha keyifli alışveriş alanları sunmayı amaçlıyor. Kuzey Irak Özerk Hükümeti’nin 2 milyon nüfuslu başkenti Erbil’in şehir merkezine 7 kilometre uzaklıkta kurulan Majidi Mall, 50 bin metrekare alan üzerine kurulu. Collezione, yurtiçinde 128 mağaza ve 11 franchise, 103 korner, yurtdışında ise 12 franchise, 20 kornere ulaştı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!