Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2009 00:00
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) 2009’un ilk 3 aylık dönemine ilişkin verileri, internette alışverişin Türkiye’de de benimsendiğini gösterdi.
Bir yıl öncesinin aynı dönemine göre internette kayıtlı işyeri sayısı yüzde 44 artışla 47’ni buldu. Toplam 88 milyar lirayı bulan harcama tutarı içinde, hálá düşük bir oran olsa da, internet üzerinden yapılan alışveriş 2 milyar TL’ye ulaştı. Başta sigorta olmak üzere düzenli ödemeler internetten yapılırken, internet mağazalarından en çok elektronik eşya ve uçak bileti alındı. BKM’nin ilk 3 aylık döneme ilişkin diğer verileri ise şöyle:
88 milyar TL’lik işlemBu dönemde alışverişlerde dikkat çekici bir yükselme ya da daşaş yaşanmadı. Yerli ve yabancı
kredi kartlarıyla yurtiçinde yapılan işlemlerin cirosu 46 milyar TL, banka kartlarının yurtiçi kullanımı cirosu ise 42 milyar TL olarak gerçekleşti. Böylece 1 Ocak ile 31 Mart arası gerçekleşen işlem tutara 88 milyar TL oldu. Bu da bir yıl öncesinin aynı dönemine göre yüzde 14’lük bir artış yaşandığını gösterdi.
Yine market harcamalarıİlk üç ayda kredi kartı ile yapılan harcamalarda cirodan en büyük payı yüzde 16 ile yine marketler ve alışveriş merkezleri aldı. Bunu yüzde 13 ile benzin istasyonları izledi. Bunu yüzde 9.8’lik oranla telekomünikasyon harcamaları izlerden, giyim ve aksesuar yüzde 7.7, elektronik eşya ve bilgisayar harcamalarının oranı yüzde 6.7 oldu.
Yabancı 659 milyon dolar harcadıBu yılın ilk 3 ayında yabancılara ait kredi kartlarıyla, 715 milyon lira, banka kartlarıyla ise 379 milyon TL olmak üzere Türkiye’ye toplam 659 milyon
dolar döviz sağlandı.
43.4 milyon kart varMart ayı sonu itibariyle, Türkiye’de kredi kartı sayısı ise 43 milyon 551 bin 53 adete ulaştı. Banka kartı sayısı 59 milyon 699 bin 120 adet, otomatik vezne makinesi (ATM) sayısı 22 bin 321 adet, satış noktası terminali (POS) sayısı ise 1 milyon 629 bin 252 adet olarak belirlendi.