Güncelleme Tarihi:
TWITTER’ın yasaklanması sosyal medya ajanslarını ve Twitter fenomenlerini tedirgin etti. Yasak bir platformda iş yapmayı tercih etmeyen şirketler, sözleşmelerini iptal etmeyi konuşurken, reklam yaparak para kazanan fenomenleri işsiz kalma korkusu sardı.
TÜRKİYE, Twitter’ı yasaklayarak dünyanın günmemine oturdu. Demokrasi ve özgürlükler açısından tartışılan Twitter yasağı bir yandan ekonomik sonuçlar da doğurmaya başladı. Twitter başta olmak üzere sosyal medyaya odaklanan tanıtım ve iletişim ajansları yasakla beraber işsiz kaldı. Önceki gün #İnternetGittiİşBitti etiketi altında şikayetlerini dile getiren sosyal medya ajansları, yasağa ateş püsküdü.
DigitalAge dergisine göre Türkiye’de 200 kadar dijital ajans, sosyal medya ajansı ve sosyal medya planlama ajansı bulunuyor. IAB’a (Interactive Advertising Bureau) kayıtlı dijital ajans sayısı ise 80 kadar. Ancak şahıs şirketi olarak bakıldığında sayının bunun birkaç katına çıktığı tahmin ediliyor. Yeni yeni şekillenen ve henüz oturmamış olan sosyal medya iletişiminden; dijital medya ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, fenomenler ve firmaların bünyesinde görevlendirilen binlerce insan ekmek yiyor.
EN BÜYÜĞÜ TWITTER
Facebook ve Instagram gibi sosyal medya mecraları şu anda kullanılabilir durumda ancak Twitter, toplam pay içerisinde en çok pay alan platform. Dolayısıyla Twitter’ın yasaklanması sosyal medya esaslı bütün tanıtım ve iletişim faaliyetlerini sekteye uğratıyor. Şirket ve markaların yasak bir mecrayı reklam, tanıtım ve iletişim bütçelerinin içine alamayacağı söyleniyor. Diğer bir sorun da global şirketlerin kampanyalarını yerel ortaklarla Türkiye’de nasıl yürütecekleri. Kimi zaman markaların yüzü olan kimi zaman kampanyalarını planlayan fenomenlerin geleceği de belirsizleşti.
HUKUKİ YAPTIRIM YOK
Konunun uzmanı avukatlar, şu anda Twitter üzerinde yapılacak bir iletişimin herhangi bir hukuki yaptırımı olmadığını söylüyor. Ancak yasaklanan bir platformu şirketlerin nasıl iletişim planlarına dahil edeceği cevaplanması gereken sorular arasında yer alıyor.
EN ETKİN FENOMENLER:
Bir Daha Bak (GC) 558 bin, PuCCaa 794 bin, NaferErmis avatar 184 bin, UnalBasgan 335 bin, Hidrojan 94 bin.
Atılan Tweet sayısı, takipçi sayısı, izlenen kişi sayısı, RT oranı gibi veriler dikkate alındığında Türkiye’de en etkili twitter kullanıcısı Başbakan Erdoğan çıkıyor.
Türkiye’de en çok takipçisi olanlar
Cem Yılmaz 6.1 milyon
Abdullah Gül 4.4 milyon
Tayyip Erdoğan 3.7 milyon
Ata Demirer 3.7 milyon
Galatasaray 3.6 milyon
Hülya Avşar 3.6 milyon
Demet Akalın 3.6 milyon
Okan Bayülgen 3.2 milyon
NTV Spor 3.1 milyon
Gülben Ergen 3.1 milyon