Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2003 00:00
Pınar, üretimde ‘biri bizi gözetliyor’ dönemi baÅŸlattı. Et, süt ve su gibi üretim tesislerinin tamamına kameralar yerleÅŸtiren Pınar, tüm üretim tesislerinin internet üzerinden izlenebilmesine olanak saÄŸladı. YaÅŸar Holding Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Hasan Denizkurdu, ‘Bunu yapmak yürek ister, bizde de bu var ’ dedi. YAÅžAR Holding Ä°cra BaÅŸkanı Hasan Denizkurdu, üretimde ÅŸeffaflık dönemini baÅŸlatacaklarını belirterek, ‘‘Tüketiciler, web sitemizden üretimin her anını, istedikleri an, aynen Biri Bizi Gözetliyor programında olduÄŸu gibi izleyebilecek’’ dedi. Pınar Et, süt, su dahil üretim fabrikalarının her tarafına kameralar koyduklarını söyleyen Denizkurdu, bu kameralarla web sitesinden tüketicilerin etin fabrikaya giriÅŸi ve ürüne dönüşmesi gibi önemli anlardaki üretim safhalarını görebileceÄŸini söyledi. ‘‘Bunu yapmak yürek ister, biz de bu yüreÄŸe sahibiz’’ diyen Denizkurdu, ‘‘KeÅŸke bu ÅŸeffaflık kamu idaresinde, özel sektörde, basında olsa da Türkiye bir anda baÅŸka bir trende geçmiÅŸ olsa’’ diye konuÅŸtu.Hasan Denizkurdu, ÅŸeffaflığı kurumsal yönetim anlamında müşterininher ÅŸeyin hesabını sorabildiÄŸi bir unsur olarak gördüklerini ifade ederek, CEO olarak öncelikle hesap vermesi gereken yerin müşteri olduÄŸunu vurguladı.SOSÄ°S HANGÄ° Ä°NEKTEN?Denizkurdu, ayrıca baÅŸka bir uygulamayla da ürün üstündeki etiket numarasıyla, örneÄŸin sosisin etinin hangi yörenin hayvanından elde edildiÄŸi, hangi veterinerin kontrolünden geçtiÄŸi ve nasıl yapıldığının da görme imkanı saÄŸlayacaklarını anlattı. Aynı ÅŸekilde, içilen sütün de hangi bölgeden geldiÄŸi, hangi veterinerin kontrolünden geçtiÄŸi ve ne zaman üretime girdiÄŸi, ne zaman paketlendiÄŸi, ne zaman dağıtıldığı izlenebilecek. Denizkurdu, bu projenin arkasından da, içinde evlerin yer alacağı hayvan çiftlikleri kuracaklarını, isteyen tüketicilerin gruplar halinde burada kalarak üretimi izleyebileceÄŸini söyledi.Türkiye'nin su ihracatının yarısından fazlasını Pınar Su'yun yaptığını, bu yıl sonunda 3.5 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini söyleyen Hasan Denizkurdu, ‘‘Türkiye gibi su kaynağı çok zengin olan bir ülkenin gelecekte petrole rakip olacak su gibi stratejik bir ürünü daha fazla ihraç etmesi gerekiyor’’ diye konuÅŸtu. ABD'li bir firma ile Irak'a yönelik olarak 7 milyon dolarlık bir anlaÅŸma yaptıklarını bildiren Denizkurdu, Pınar Madran markası altında 5 ayda Irak'a 1 milyon doların üzerinde ihracat yaptıklarını söyledi. Denizkurdu, Irak'tan gelen bayilik taleplerini de deÄŸerlendireceklerini vurguladı. Denizkurdu, Pınar Su ve Marmara Su ÅŸirketlerinden önümüzdeki yıl 20 milyon doların üzerinde ciro beklediklerini bildirdi.PoÅŸetli damacana Ä°stanbul'a geldiYAÅžAR Grubu bünyesindeki Pınar Su, 19 litrelik damacana sularıyla Ä°stanbul'a girerken, iki yeni su markası ‘‘YaÅŸam Pınarım’’ ve ‘‘Denge’’yi da pazara sundu. YaÅŸar Holding Ä°cra BaÅŸkanı Denizkurdu, Ä°stanbul'da düzenlediÄŸi basın toplantısında, Türkiye'nin ilk ambalajlı su üreticisi olarak 19 yıl önce ambalajlı su üretimine baÅŸlayan Pınar'ın, Madran'ın ardından ‘‘Denge’’ ve ‘‘YaÅŸam Pınarım’’ ile sektörde iddialarını sürdürdüklerini söyledi. Satışa sunulan damacanaların plastik poÅŸetlerde tüketiciye ulaÅŸtırıldığına dikkat çeken Hasan Denizkurdu, YaÅŸam Pınarım markası ile Ä°stanbul ve Marmara, Denge ile Antalya ve Akdeniz bölgesinde yoÄŸunlaÅŸacaklarını belirtti. Denizkurdu, ‘‘YaÅŸar Holding Su ve İçecek Grubu, ‘‘Damacana bayileri ve yaklaşık 700 milyon litre su üretim kapasitesiyle 2004 yılında pazarın en güçlü markası olacak. Ankara'da da damacana su satışına baÅŸlayacağız’’ dedi. Â
button