Güncelleme Tarihi:
CAPITAL ve Ekonomist Dergileri’nin öncülüğünde gerçekleşen ‘CEO Club Buluşmaları’nın ‘Dijital Bankacılık Zirvesi’nde, Türk bankalarının dijital dönüşüme çok hızlı cevap verdiği, hatta internet bankacılığının bir adım ötesine geçilerek, mobil bankacılık uygulamalarıyla dünyada dikkat çektiği mesajı verildi.
YILDA 500 YENİ ŞUBE
Türk bankalarının, genç nüfusun da dijital yaşama yatkınlığının sağladığı avantajla, mobil uygulamalarda uluslararası platformlarda öne çıktığı belirten Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, son dönemde mobil bankacılığın büyük bir atılım yaptığına ve hatta artık, “internet out (eski), mobil in (yeni)’ denildiğini hatırlattı. Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda ve Accenture’un etkinlik sponsorluğunda gerçekleşen zirvede, Binbaşgil’in yanı sıra, Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş, TEB Genel Müdürü Ümit Leblebici ve ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay, dijital bankacılığın geleceğine ilişkin görüşlerini aktardı. 4 banka genel müdürünün bir diğer ortak mesajı da, baş döndücürü bir hızla yaşanan dijitalleşmeye ve Türk bankalarının bu dönüşüme uyumuna rağmen şube bankacılığının daha uzun süreler devam edeceği görüşü oldu.
Türkiye’de yılda ortalama 500 banka şubesi açıldığın bilgisini veren Binbaşgil, şöyle konuştu: “Kişisel olarak, bir yandan korkunç bir dijitalleşme olmakla birlikte Türkiye’deki şube sayısının da buna paralel olarak artmaya devam edeceğini düşünüyorum. Çünkü bugün Türkiye’de 1 milyon kişiye yaklaşık 180 civarında banka şubesi düşüyor. Bunu yurtdışı ile kıyasladığınızda 3-4 katı olan ülkeler var. Dolayısıyla ben şubeleşmenin devam edeceğini düşünüyorum ama tabi ki formatlarımız değişecek. Belki gişelerden daha çok müşteri hizmetleri ön plana çıkacak. Hizmetlerimizi etkinleştirmek noktasında da, dijital bankacılık ön plana çıkıyor.”
MOBİLDE İYİ DURUMDAYIZ
Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş ise, Türkiye’de halkın yüzde 42’sinin hala bir banka hesabı bulunmadığını belirterek, ödeme sistemlerini geliştirirken inovatif çözümlerle kullanım oranlarını artırmanın da hedeflenmesi gerektiğini anlattı. Türk bankacılık sektörünün mobil dönüşüme en ileri uygulamalardan başladığını belirten Ateş, sektördeki gelişimin kalıcı olduğuna inandığını dile getirerek, “Mobil bankacılıkta Türk bankacılığı olarak pozisyonumuzu iyi aldık. Öyle zannediyorum ki dünya bankacılığına da çok güzel örnekler vereceğiz” dedi.
Müşteriler bankalardan daha ileride
ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay da, Türkiye’de müşterilerin bankalardan daha ileride olduğunu kaydederek, “Türkiye’deki mobil penetrasyonu çok yüksek ancak bankacılıkta mobil kullanıcı sayısı hala çok düşük. Bunun çeşitli sebepleri var. Birincisi, bankacılıkta güven çok önemli. O yüzden insanlar bankaya geliyor. Bunu kırmak gerekiyor. İkincisi ve en önemlisi de bence biz hala yeterince kolay değiliz. Pratikliğin önünde engel var” dedi.
Şubeye gitmek kültürel
TÜRK Ekonomi Bankası (TEB) Genel Müdürü Ümit Leblebici, Türkiye’de bankacılık sisteminin oldukça ileri olduğunu ve dünyadaki trendlerin tamamen takip edilmesinin gerekmediğini belirterek, “Türkiye’de hala banka şubelerinin devam etmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü kültürel olarak bir şeylere dokunmanız gerekiyor” dedi.