Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2011 00:00
İnşaat sektöründe 2010 yılı harcamalarının 90 milyar lirayı bulduğunu söyleyen TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “İnşaat sektöründeki büyüme beklentisi yüzde 8’in üzerinde. Asya-Pasifik bölgesinden sonra en hızlı büyüme beklenen ülke Türkiye” dedi.
SON yıllarda yurtdışında yapılan çalışmalar ve Türkiye’deki potansiyelle inşaat sektörü hızla büyüdü. İnşaat sektöründeki tüm harcamaların 2010’da 90 milyar lira olduğunu söyleyen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Türkiye’nin önümüzdeki 3 yılda ortalama yüzde 5 büyümesi tahmin edilirken, inşaat sektöründeki büyümenin yüzde 8’in üzerinde olmasını bekliyoruz. Asya-Pasifik bölgesinden sonra inşaat sektörünün en hızlı büyümesinin beklendiği ülke Türkiye’dir” diye konuştu.
Sibirya’da bile iş varTOBB ve sektörel derneklerin Deloitte Türkiye’ye hazırlattığı “Türkiye İnşaat Malzemeleri Sektör Görünüm Raporu”yla ilgili bilgi veren Rifat Hisarcıklıoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetler, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgelerinde inşaat alanında yeni pazarlar açıldı. Buralardaki pazar potansiyelini en iyi kullanabilecek ülkeyiz. Diğer bir ifadeyle, Türkiye ve çevre ülkeler şantiye halinde olacak. Türk müteahhitleri eksi 20 derecedeki Sibirya’dan, artı 50 derecedeki Arabistan çölüne kadar her yerde artan bir şekilde iş yapıyor. İnşaat malzemeleri üreticileri bu pazarlarda yer alabilmesi için sadece pazarlama değil, bu ülkelerde üretim tesisi kurma çalışmaları yapmalı.”
Hedef 40 milyar dolarTürkiye’nin, bu bölgede pek çok inşaat alt sektöründeki üretim kapasitesiyle üretim üssü olma özelliği taşıdığını kaydeden Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti: “Avrupa’da krizin etkileri ve kaybedilen rekabet gücü sonucu bölgedeki üretimin bir bölümü diğer coğrafyalara kayarken, Türkiye yerini daha da sağlamlaştırma fırsatı ile karşı karşıyadır. Doğru stratejilerle halen 19 milyar
dolar civarında olan inşaat malzemeleri sektörlerindeki toplam ihracat hacmimizi 3 yıl içinde ikiye katlayıp 40 milyar dolara çıkarabiliriz.”
En büyük hedefimiz marka yaratmakTÜRKİYE’nin üretimdeki yetkinliğini pazarlamada ve marka yaratmada da göstermesi, gerektiğini dile getiren Türkiye Seramik Federasyonu (SERFED) Başkanı Zeynep Bodur Okyay, şu bilgileri verdi: “Türkiye’nin inovasyon kabiliyetinin artırılması için iki önemli adımın atılması gerekmektedir. Bunlardan birincisi alanında öncü global firmaların Ar-Ge merkezlerini Türkiye’ye kaydırmaları ve Türkiye’yi bir Ar-Ge üssü olarak kullanmalarının sağlanmasıdır. Tasarımdan üretime, satıştan inşaya kadar tüm bileşenler kritik rol oynuyor.”
Dünyada hangi sektörde kaçıncıyız
SADECE ticarette değil, üretimde de önemli bir kapasiteye sahip olduğumuzu belirten Hisarcıklıoğlu, sektörel bazda Türkiye’nin dünya konumunu şöyle sıraladı:
Çimento üretiminde dünyada yedinci, bu coğrafyada ise birinciyiz.
Seramikte Avrupa’da üçüncü, bu coğrafyada ikinciyiz.
Dekoratif boyada ikinciyiz, demir-çelik üretiminde üçüncüyüz.