İnişdibi sodası ‘Life in’ olup ABD’ye girdi

Güncelleme Tarihi:

İnişdibi sodası ‘Life in’ olup ABD’ye girdi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2004 02:05

Çakırmelikoğlu Grubu, Giresun’daki İnişdibi maden suyunu, telaffuzu zor olduğu için ABD’de ‘Life In’ adıyla tescil ettirdi. ABD’ye 4 ayda ikinci parti ihracatı yapılan ‘Life In’ sodası, özellikle New York’un kalbi Manhattan’da tüketiliyor.

1997’de Giresun yakınlarındaki İnişdibi Maden Suyu Kaynağı’nı satın alan Çakırmelikoğlu Grubu, İnişdibi Sodası’nı, ABD’de ‘Life In’ olarak tescil ettirdi ve satmaya başladı. ABD’ye 4 ayda ikinci parti soda ihracatını yapan Çakırmelikoğlu Grubu’nun ‘Life In’ sodası, özellikle New York’un kalbi Manhattan’da tüketiliyor.

Ana hedeflerinden birini, ihracatlarını geliştirmek olarak gösteren Çakırmelikoğlu Meşrubat Genel Müdürü Tayfun Alp, bunun için gerekli çalışmalara başladıklarını ifade etti. ABD’ye ihracat ile ilgili şunları söyledi: ‘Stratejimiz merkezden başlayıp çevresine yayılmak. Özellikle New York’ta çok fazla restoran işleten Türk var. Bu da bizim için bir avantaj. Ama ABD öyle bir yer ki, dünyanın bütün markaları orada.’

FREŞA’YLA BAŞARDIK

Alp, İnişdibi isminin telaffuz zorluğu nedeniyle ABD’de ‘Life In’ markasıyla tescil ettirdiklerini belirtti.

Freşa’yla kazandıkları başarınının ardında, pazara ilk giren meyveli maden suyu olmanın büyük rolü olduğunu vurgulayan Çakırmelikoğlu Meşrubat Genel Müdürü Tayfun Alp, aynı avantajın Fresher için de geçerli olduğunu söyledi. Fresher’ın farklı özellikleri nedeniyle segmentindeki bütün ürünlerden ayrıldığını belirten Alp, ‘Hedef kitlemizde ağırlıklı olarak çocuklar ve gençler olmakla birlikte, sağlığına önem veren 7’den 70’e herkes var’ dedi.

Gençlerin ve çocukların soda içmeyi pek de sevmediğini itiraf eden Tayfun Alp, bunun için Fresher’ı hazırlarken gençler, yaşlılar ve her yaştan tüketici için içimi kolay ve aynı zamanda vitamin ihtiyacını da karşılayan bir içecek yaratmayı düşündüklerini söyledi.

Faaliyet gösterdikleri alanda 70 milyon dolarlık bir pazar bulunduğunu da belirten Alp, 16-17 milyon dolar civarındaki yıllık ciroları ve satış rakamlarıyla kendi segmentlerinde yüzde 37’lik paya sahip olduklarını vurguladı. Alp sözlerine şöyle devam etti: ‘İçinde bulunduğumuz sektörde şişe bazında yıllık 180 milyon adetlik satış gerçekleşirken, Freşa’yla bunun 65 milyonunu biz satıyoruz. Ama bizim amacımız pazar payımızı daha da geliştirmek. Çünkü yaptırdığımız araştırmalara göre, meyveli sodayı tatmayan tüketicilerin oranı yüzde 49. Fresher çok farklı ve yeni bir ürün olduğu için henüz pazar payı öngörmüyoruz ama hedefimiz önümüzdeki yıl 3 milyon şişe Fresher satmak.’

Çilekli ve limonlu var, narlı soda da geliyor

TAYFUN
Alp Fresher’daki satış hedeflerine ulaşabilmek için bazı yenilikler de düşündüklerini hatırlatarak, ‘Şimdilik çilek ve limonla başlayan Fresher’ın ürün çeşidi nar gibi Türk damak tadına uygun meyveler başta olmak üzere, diğerleriyle devam edecek’ diye konuştu.

Marmara’da fabrika için su kaynağı arıyoruz

MARMARA
Bölgesi’nde fabrika kurmak amacıyla maden suyu kaynağı aradıklarını açıklayan Çakırmelikoğlu Meşrubat Genel Müdürü Tayfun Alp, ‘Biz Giresun’da ürettiğimiz sodamız İnişdibi’ni İstanbul’da istediğimiz gibi pazarlayamıyoruz. Çünkü Giresun çıkışlı nakliye masrafları çok yüksek ve bu da fiyatlarımızı etkileyerek rakiplerimizle girdiğimizde rekabette bize dezavantaj oluşturuyor. Bu yüzden geleceğe yönelik stratejilerimizin içinde Marmara’da bir fabrika kurmak var’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!