Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 26, 2006 00:00
Türkiye pazarı konusunda iyimser olduklarını belirten Motorola Başkan Yardımcısı Allen Burnes, "Türkiye parlak bir ülke ve çok büyük bir pazar. Finansal açıdan birçok ülkede iniş çıkışlar olabilir. Pazardaki büyümemizi sürdürüyoruz. Türkiye her zaman yatırım yapacağımız bir ülke" dedi.
AMERİKALI cep telefonu cihazı üreticisi Motorola’nın Gelişen Pazarlar Başkan Yardımcısı Allen Burnes, Telsim’le sorunlarını geride bıraktıklarını ve uluslararası alanda aktif olarak çalıştıkları Telsim’in yeni sahibi Vodafone’la Türkiye’de çalışmayı dört gözle beklediklerini söyledi.
Burnes, Türkiye’nin Motorola’nın önemli dinamik pazarlarından biri olduğunu belirterek, "Telsim-Motorola sorunu artık tarihte kaldı. Pazardaki büyümemizi sürdürüyoruz. Şu anda ilişkide bulunduğumuz operatörler çok güçlü ve etik. Bizim için önemli olan işimizi nasıl daha ileri götüreceğimizdir" dedi.
İNİŞ ÇIKIŞ OLABİLİR: Türkiye’de büyümek ve diğer ülkelerde gösterdikleri başarıyı burada göstermek istediklerini vurgulayan Burnes, Türkiye pazarı konusunda iyimser olduğunu kaydetti. Burnes, son olarak Türkiye’de küresel krizden etkilenen cep telefonu cihaz pazarının yüzde 30 oranında küçüldüğüne değinerek, "Finansal açıdan birçok ülke ve pazarda iniş çıkışlar olabilir. Kriz nedeniyle başlangıç seviyesindeki ürünlerin satışı arttı. Ama bu zamanla değişecek. Ekonomi eski haline dönünce orta ve üst düzey modellere kayış olacak" diye konuştu.
YATIRIM YAPACAĞIMIZ PAZAR: Allen Burnes, Türkiye’nin her zaman yatırım yapacakları bir pazar olduğunun altını çizerek, şunları söyledi: "Türkiye parlak bir ülke ve çok büyük bir pazar. İnsanlar iyi giyiniyor ve tasarıma önem veriyor. Pazarda en çok satan modelimiz Motorola Razr V-3 oldu. Demografik açıdan genç ve parlak nüfusa sahip Türkiye büyümeyi beklediğimiz ülkelerden biri. Bizim için Türkiye’de potansiyel büyük. Başka bir firmanın çok yüksek pazar payına sahip olmasına fırsat olarak bakıyorum. Güçlü bir ürün grubumuz var. Türk insanları çeşitten ve farklı olmaktan hoşlanıyor. Cepte telefonunda daha kırsal alana açılım var. Agresif bir şekilde cep telefonu satın alınıyor. Ama yüksek vergi oranları tüketiciye olan maliyeti artırıyor. Türkiye fırsatların bulunduğu ve ürün potföyümüze uygun bir ülke."
TASARIM SATINALMADA ETKİLİ: Cep telefonu satınalınması kararının verilmesinde renk, tasarım ve diğer unsurların her geçen gün daha fazla etkili olduğunu aktaran Burnes, renk ve tasarımın insanların günlük hayatlarında nasıl hissettiklerini etkilediğini ve tasarımın ürünün başarısında çok önemli etkisinin bulunduğunu kaydetti.
Turkcell’le anlaştık pazarda güçleniyoruz
MOTOROLA Ortadoğu, Güney Afrika ve Türkiye’den Sorumlu Mobil Cihazlar Bölgesel Genel Müdürü Patrick Mulligan ise, geçen yıla göre Türkiye’de bu yıl yüzde 100’ün üzerinde büyüdüklerini belirterek, şunları söyledi: "Finansal krizin etkisi nedeniyle pazar küçüldü ancak pazarın bu yılın ikinci yarısında güçlü olacağı konusunda iyimseriz. Bu yıl Türkiye pazarı 5-6 milyon adet arasında olacak. Diğer operatörler ve Turkcell’le anlaşma imzaladık. Bu anlaşmaların bu çeyrekte pazar payımızı etkilemesini bekliyoruz. Turkcell, bölgesel GSMA anlaşmasını geçen yıl yaptı. Motorola, Turkcell’e düşük fiyatlı cep telefonu sağlıyor. Motorola Turkcell’i, Turkcell Motorola’yı destekliyor. Pazardaki konumumuz daha güçlü hale geliyor. Türkiye öncelikli pazarlarımız arasında. Bunun da anlamı Türkiye’ye hem pazarlama açısından, hem de çalışan açısından yatırım yapıyoruz. Yeni ürünlerimizi hızlıca Türkiye’ye getirmek istiyoruz."