A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2007 10:23
Ünlü İngiliz kadın giyim markalarına üretim yapan Armondi adlı Türk firması, İngiltere'de 114 firma arasında ilk 5'e girdi.
Dünyanın en saygın araştırma kuruluşlarından biri olan “Research and Markets” tarafından 114 konfeksiyon üreticisi firma üzerinde yapılan değerlendirme sonucunda en büyük beş firma arasına girmeyi başaran Armondi'nin İngiltere'deki pazar hacminin 75 milyon sterlinin üzerinde olduğu belirtildi. Sivaslı işadamı Cafer Mahiroğlu tarafından 20 yıl önce Londra'da kurulan Armondi, Türkiye ve Romanya'da bulunan üç fabrikasında üretim yapıyor.
Research and Markets'ın, aralarında dünyanının büyük yatırımcılarının bulunduğu aboneleri için hazırladığı “Key Data on 114 Leading Clothing Manufacturers” (En Önemli 114 Konfeksiyon Ürecisi Firma ile ilgili Bilgiler) raporunda 5 büyük firma arasında gösterdiği Armondi'nin üretim yaptığı ünlü İngiliz markalarının başını Arcadia Group çekiyor. Evans, Wallis, Dorothy Perkins ve Top Shop gibi markaları bünyesinde barındıran Arcadia Group'un yanı sıra, BHS, Next, New Look, Sellect, Tesco ve Matalan gibi mağazaların modellerini de Armondi üretiyor.
DİL ÖĞRENMEK İÇİN GELDİ TEKSTİL DEVİ OLDU20 yaşında dil öğrenmek için geldiği İngiltere'de Armondi'yi kuran Sivaslı işadamı Cafer Mahiroğlu'nun üç fabrikasında 3 binden fazla işçi çalışıyor. Armondi'nin kurucusu Cafer Mahiroğlu, mesleğe adımını, Londra'da kurduğu küçük bir atölyeyle başladığını belirterek, bugün kadın giyim tasarım ve üretiminde binlerce mağazaya ulaştıklarını anlattı.
Mahiroğlu, firmasının büyüme sürecini de şöyle özetledi: “Tekstil sektörü İngiltere'de 90'lı yılların ilk yarısına kadar binlerce Türk göçmenin istihdam edildiği bir alandı. Biz de, büyük üretici firmalara fason üretim yapan yüzlerce atölyeden biriydik. O yıllarda iktidara gelen Blair hükümetinin, üretimden hizmet ve finans sektörlerine kaymayı hedefleyen ekonomik politikaları sonrası, ben de birçok tekstilci gibi Türkiye ve iş gücünün ucuz olduğu eski Doğu bloku ülkelerine yöneldim. Türkiye'de maliyet girdilerinin yüksek olması rekabet şansımızı etkilemeye başlayınca üretimimizi ağırlıklı olarak Romanya'ya kaydırdık. Zaman zaman tanınmış moda dergilerine konu olan tasarımlarımız ve üretimdeki kalitemiz, bize büyük mağaza zincirlerinin kapılarını açtı.Bugün İngiliz perakende mağazalarının hemen tamamında bizim üretimimiz olan ürünlere rastlayabilirsiniz.”
Mahiroğlu önümüzdeki dönemde Gürcistan, Türkmenistan ve Vietnam gibi ülkelerde üretime geçebilmek için fizibilite çalışmaları yaptıklarını da belirterek, “yakaladığımız bu büyümeyi Türkiye'de gerçekleştirebilmiş olmayı çok isterdik” dedi.
İNGİLİZLER GİYİME 21 MİLYAR STERLİN HARCIYORİngiltere, tüketim kültürünün çok yaygın olduğu ülkelerden biri olarak biliniyor. The British Retail Consortium isimli kuruluşun hesaplamalarına göre, İngilizlerin 2005 yılındaki harcamaları 249 milyar
sterlin dolayında gerçekleşti. Orta gelirli bir Türk insanının yaklaşık 6 katı fazla harcama yapan İngilizler, gıdadan sonra en çok parayı giyime harcadılar. Giyim harcamalarının toplamı yılda 21 milyar sterlin dolayında, bu harcamaların yaklaşık yüzde 60'ını ise kadınlar yapıyor.