Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 2003 02:01
İngiltere Sağlık Bakanlığı gıda firmalarını bazı yiyecek reklamları yüzünden uyardı. Sağlık bakanlığı özellikle çocuklar üzerinde etkili fazlasıyla tuz ve şeker içeren kalorili hazır yiyecek reklamlarının durdurulması gerektiğini söyledi.
İngiltere Gıda Standartları Kurumu FSA'nın yayınladığı son raporlardan sonra hükümet tarafından gıda üreten firmalara böyle bir uyarı yapıldı. Raporda, kalorili ve pek de sağlıklı olmayan hazır yiyecek reklamlarının çocukların beslenme düzenini olumsuz yönde etkilediği, obeziteye yol açtığı, bu tür reklamların televizyondaki çocuk kuşağı programlarında yer almasının çok sakıncalı olduğu ve çocukların bu tür reklamlardan birebir etkilendiğine dikkat çekiliyor. Raporda ayrıca son yıllardaki obezite oranının yüksekliğine ise ayrıca dikkat çekiliyor. Avustralya, Yeni Zelanda ve Hollanda'da da çocuklara yönelik olarak hazırlanan bu tür reklamlar kamu otoriteleri tarafından sıkı bir denetimden geçiriliyor. İsveç'te ise çocuk programları sırasında reklam gösterilmesi yasak. Tepkiler üzerine gıda devleri Nestle, Kraft ve Cadbury Schweppes gibi şirketler daha sağlıklı yiyecekler üretmeye başladılar.