Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2005 00:00
Türk araştırma şirketi Plus Remark’ı satın alan Synovate, ‘Censydiam’ ve ‘Momentum Engine’ gibi yeni modeller kullanarak Türk tüketicisinin bilinçaltını araştıracak. Bu birleşmeyle Plus Remark uluslararası faaliyetleri olan Türk şirketlerine yurtdışında da hizmet vermeye başlayacak.
AEGİS Group PLC’nin dünyanın 47 ülkesinde faaliyet gösteren araştırma kolu Synovate, Türk araştırma şirketi Plus Remark’ı satın aldı. Dünyada büyük yankı uyandıran Censydiam ve Momentum Engine gibi araştırma modellerini Türk şirketlerinin hizmetine sunacak olan Syvonete bu yeni modellerle Türk tüketicisinin bilinçaltını araştırmaya başlayacak. Tüketicilerin klasik araştırma yöntemleri ile açığa çıkarılamayan gizli kalmış motivasyonlarını tespit eden Censydiam araştırma tekniği şirketlerin daha etkin bir pazarlama yöntemi yatratmaları konusunda yardımcı oluyor. Momentum Engine araştırma modeli ise şirketlerin pazardaki büyüme fırsatlarını daha net şekilde belirlemesini sağlıyor.
BÜYÜYEN PAZARLARIN KÖPRÜSÜ:
Getirdiği yeni yaklaşımlarla gdünyanın en hızlı büyüyen araştırma şirketi olan Synovate müşteriye yakın hizmet anlayışını da koruyor. 73 milyonluk nüfusu ve büyüyen ekonomisi ile Türkiye pazarına gitmekten mutlu olduklarını söyleyen Synovate Global’in CEO’su Adrian Chedore, ‘Türkiye araştırma sektörü dünya ortalamasının çok daha üzerinde bir gelişim gösteriyor. Orta Asya’nın büyüyen pazarları için köprü niteliğinde olan Türkiye’deki faaliyetimiz sayesinde global müşterilerimizin taleplerini karşılamamız da kolaylaşacak’ dedi.
TÜRKLERE YURTDIŞI HİZMET:
Plus Remark’ın kurucusu ve Başkanı Temel Aksoy da ‘Plus Remark kurulduğu ilk günden beri Türk araştırma sektörünü bir çok yenilikle tanıştırdı. Şimdi, müşterilerimizi dünyada büyük yankı uyandıran yeni araştırma modelleri ile tanıştırmayı hedefliyoruz. Global bir grubun üyesi olarak uluslararası faaliyetleri olan Türk şirketlerine yurtdışında da hizmet sunacağız’ dedi. 1994 yılında Temel Aksoy tarafından kurulan Plus Remark otomotiv, beyaz eşya, telekominikasyon, bankacılık, sigorta, gıda, temizlik, kozmetik ve endüstriyel hizmetler alanında faaliyet gösteriyor. Türkiye’de 76 çalışanı ile hizmet veren Plus Remark, özellikle kendi geliştirdiği araştırma modelleri ile dikkat çekiyor. Kendi alanında dünyanın en hızlı büyüyen şirketi Synovate’in ise Amerika, Avrupa, Asya-Pasifik, Afrika ve Ortadoğu’da 5 bine yakın çalışanı bulunuyor.
Remark’ın kullanacağı araştırma yöntemleri
Censydiam: Araştırma yöntemleri arasına ilk kez 1987 yılında giren Censydiam Bugüne kadar Coca Cola, Heineken, Volvo, Nokia ve Unilever2in kullandığı bu yöntem tüketicinin ürün veya hizmet satın alırken tatminlerinin nasıl kaksime edilebileceğini ortaya koyuyor. Censydiam şirketlerin başarılı olabilmesi için tüketicilerin motivasyonunun yanı sıra bir mal veya hizmeti satın alma kararının nasıl oluştuğu konusunu incelemesi gerekiyor. Censydiam’ın kullandığı araç ve yöntemler tüketicinin bir ürünü diğerine tercih etme nedenlerini araştırarak firmaların doğru pazarlama tekniklerini bulmaları konusunda da yardımcı oluyor.
Momentum Engine: Tüketicileri daha fazla harcama yapma potansiyeline göre ve markalarla ilişkilerine göre farklı segmentlere ayıran Memontum Engine metodu bu yolla firmanın satışlarını artırmasını sağlıyor. Belirlenen gruplara nasıl ulaşılacağını ve nasıl motive edilebileceğini ortaya koyan bu yöntem rekabetin yaratabileceği tehtidleri de en aza indirgiyor. Dünyada 50 ülkede uygulanan yöntem birçok farklı kültüre göre uyarlanabiliyor.