Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de ilk olarak 2007’de İstinye Park’taki mağaza açan şirket, BTA ile birlikte havalimanları ve deniz otobüslerine yönelik yeni girişimlerde bulundu.
Atatürk Havalimanı’nın dış hatlar terminalinde yeni açılan Caffé Nero mağazasında düzenlenen toplantıda, şirketin Türkiye Yönetici Ortağı Işık Keçeci Aşur ve BTA İcra Kurulu Başkanı Saadettin Cesur, yerli ve yabancı turistlere üst düzey hizmet vermeyi hedeflediklerini açıkladı.
Keçeci Asur, son iki ayda 14 yeni mağaza açtıklarını ve geçen yıla iki buçuk kat büyümeyi hedeflediklerini açıkladı. Müşteri sayılarının 650 bine çıktığını belirten Asur, “BTA ile en önemli ortak noktamızda bu; yani her ikimizde kalitede buluşuyoruz. Bu beraberlik sonucunda dördü İstanbul Atatürk Havalimanı, ikisi Ankara Esenboğa Havalimanı, biri İzmir Adnan Menderes Havalimanı ve altısı İDO deniz otobüslerinde olmak üzere toplam 13 noktada bulunan mağazalarıyla yerli ve yabancı yolculara hizmet etmeye başladığını duyurmaktan büyük mutluluk duyuyorum,” dedi.
HEDEF 8 MİLYON MÜŞTERİ
Asur, “Geçtiğimiz yılın ilk iki ayına göre %85, son iki ayına göre ise %40 büyüdük. Bu büyümede en büyük pay, elbette havalimanı ve deniz otobüslerinde bulunan toplam 13 yeni mağazamız. Bu yeni mağazaların şirketimize önemli bir ivme kazandıracağına inanıyorum. Yeni mağazalarımızla birlikte aylık misafir sayımızın 650 bine çıkmış olması da bunun en önemli kanıtı. Dolayısıyla kurulduğumuz günden bu yana ağırladığımız toplam 15 milyon misafir sayısını kısa bir zaman içinde iki buçuk katına çıkartacağımıza inanıyorum. Yeni açılacak mağazalarımızla birlikte Türkiye’de 2012 yılında 8 milyondan fazla kişiye içecek içirmiş olacağız.”
HIZLI FERİBOTLARDA VE İSKELELERLE NERO EXPRESS
Nero, BTA ile işbirliği sonucunda, şirket 16 tane iskelede hizmet verecek.
Asur, “Elbette iskele ve hızlı feribotlarda hizmet verdiğimiz alanın küçüklüğünü dikkate alarak Nero Express dediğimiz, müşterilere imkanlar dahilinde ürün sunacak mağazalarımız olacak. Hizmet kalitesinde herhangi bir değişim olmayacak ama sunduğumuz ürün gamları değişecek. Cadde mağazalarındaki gibi geniş alanlara yayılamayacağımızdan, müşterilerinin o anki isteklerine hitap edecek ürünler sunacağız” dedi.
Mağazalar arasında büyük fiyat farklarının olmayacağına dikkat çeken Asur, fiyatların ürünlere göre değişeceğine de dikkat çekti.
Asur, “Şirket olarak 2012 yılı hedefimiz doğru noktalarda açacağımız yeni mağazalarla iki buçuk kat büyümek. Dolayısıyla yılsonuna kadar mağaza sayımızı 56’ya yükseltmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Asur, BTA ile işbirliği çerçevesinde açılan 13 mağazayla birlikte yaklaşık 200 kişiye istihdam sağlandığını da söyledi.
Cesur ise bu personelin BTA’nın kendi personeline ek olarak alındığının altını çizdi.
TÜRKLERE HİTAP EDEN HİZMETLER VERİYORUZ
Caffe Nero’nun yüzde 50 yabancı ortaklı bir şirket olduğuna vurgu yapan Asur, Türkiye’de Türk halkına hitap eden ürünler ve hizmetler vermeyi amaçladıklarını söyledi. Türklerin aile kavramına ne kadar önem verdiklerinin farkında olduğunu söyleyen Asur, bu yüzden mağazaları çocuklu ailelerin rahat edeceği şekilde tasarladıklarını, menülerine çocuk kahveleri sunduklarını belirtti.
Müşterilerinin beğenilerine ve eğilimlerine göre hareket ettiklerini de belirten Asur, Nişantaşı halkının kedilere olan düşkünlüğü nedeniyle, Vali Konağı Caddesi’ndeki mağazalarına kedi barınakları koyduklarını belirtti.
GLORIA JEANS YERİNE
Atatürk Havaalanı Dış Hatlar Terminali’nde daha önce Gloria Jeans mağazasının yerine açılan Caffe Nero’nun, tüketici anketlerinde de öne çıktığı belirtildi.
BTA İcra Kurulu Başkanı Saadettin Cesur, tüketiciler arasında yapılan anketlerde Nero isminin öne çıktığını, daha önce Gloria Jeans’le olan sekiz yıllık işbirliğinin sorunsuz bir şekilde sona erdiğini, bu işbirliği değişikliğinin Gloria Jeans’in kendi iç dinamiklerindeki değişikliklerden kaynaklandığını da belirtti.
İşbirliği için herhangi bir ihale sistemine gidilmediğini belirten Cesur, İngiliz-Türk ortaklığı olan şirketle kiralama üsulu anlaştıklarını ifade etti.