Güncelleme Tarihi:
MONTE CARLO’DA YARIŞACAK: Akarlılar, finalde yarıştığı Pronet Genel Müdürü Alp Saul, AFM Sinemaları Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Adnan Akdemir, Sönmez Holding Teknoloji Grubu CEO’su Osman Akın ve Doluca Şarapçılık Yönetim Kurulu Üyesi Sibel Kutman arasından sıyrılarak birinciliğe layık görüldü. Yılın girişimcisi seçilen Akarlılar, Dünya Yılın Girişimcisi Ödülü için haziran ayında Monte Carlo’da düzenlenecek dünya finalinde Türkiye’yi temsil edecek.
SOSYAL GİRİŞİMCİ ÖDÜLÜ: Ernst&Young Global ile Schwab Vakfı’nın, bu yıl ilk kez dünyadaki sosyal girişimcileri bir araya getirmek ve toplumsal gelişime katkı sağlamak amacıyla düzenlemeye başladığı "Yılın Sosyal Girişimcisi" ödülünü alan Prof. Dr. Mustafa Sarı ise Schwab Vakfı tarafından İsviçre’de düzenlenecek Sosyal Girişimciler Zirvesi’ne katılacak. Prof. Sarı, ödül aldığı, "Van Gölü’nde yaşayan ve soyu tükenmekte olan inci kefalini yaşatma projesi"ni 2001 yılında Av ve Yaban Hayatı Koruma, Geliştirme ve Tanıtma Vakfı’nın kurumsal çatısı altında uygulamaya koymuştu. Proje, 2003 yılından bu yana merkezi Van’da bulunan Doğa Gözcüleri Derneği’nin bünyesinde yürütülüyor. Prof. Sarı, derneğin başkanlığını da yapıyor. Doğan Gazetecilik İcra Kurulu Başkanı Hanzade Doğan, Türkiye’nin küresel dünyada rekabetçi avantajının girişimcilik olduğunu vurguladı. Ekonominin girişimcilerle büyüyeceğini söyleyen Doğan, "Ama sosyal girişimciler bir nebze daha önemli, çünkü onlar bu becerilerini kendileri için değil, toplumda değişim yaratmak için harcıyorlar" dedi. Ernst&Young Türkiye Genel Müdürü Osman Dinçbaş, yarışmada 4 yılda 20 finalist çıkardıklarını ve bunun yaptıkları işin doğruluğunu gösterdiğini söyledi.
Akarlılar: Hedefimiz 1 milyar dolar ciro
DÜNYA Yılın Girişimcisi Yarışması’nda birinci olan Mavi CEO’su Ersin Akarlılar, Mavi markasını 1996’da yurtdışı yolculuğuna çıkardı. Blue Jean’in ana vatanı ABD’de marka olmayı hedefledi. Ersin Akarlılar, 1998’de ABD’de bir Türk markasını popüler hale getirmeyi başardı. Mavi markasının, Bloomingdale’s, Urban Outfitters gibi ünlü mağaza zincirlerinde Diesel, DKNY gibi ünlü markalarla aynı yerde satışa çıkmasını sağladı. 38 yaşındaki Ersin Akarlılar, ödülü almak istediklerini ancak sonucun kendisi için sürpriz olduğunu söyledi. Akarlılar, "1 milyar dolarlık ciroya ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
Aile İçi Şiddet kampanyası Effie’den ’gümüş’ ödül aldı
REKLAMCILAR Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Effie Reklam Etkinliği Ödülleri Yarışması’nda sonuçlar belli oldu. 17 kategori ve yarışmaya bu yıl eklenen dört özel kategoride, toplam 34 kampanya Effie almaya hak kazandı. AGB Nielsen, Akbank, Arçelik, Coca-Cola, Danone, Garanti, GFK, KMG, P&G, Sütaş, Turkcell, Unilever’in sponsorluğunda gerçekleştirilen Effie 2007’nin ödüllerine bu yıl, 99 kampanya başvurdu. .
HÜRRİYET’E SOSYAL ÖDÜL:
Temel gıda kategorisinde altın ödülüne Pınar kampanyasıyla Pınar Süt, diğer gıdada Eti çikolata keyfiyle Eti, içecekte Cafe Crown’la Ülker, finansta Axess’le Akbank, dayanıklı eşyalarda gümüş ödülüne Beko kombi buzdolabı kampanyasıyla Beko/Arçelik, temizlik ürünlerinde gümüşe Omo kampanyasıyla Unilever, kozmetik/kişisel bakımda gümüş ödülüne Head&Shoulders kampanyasıyla Procter&Gamble, emlak/yapı/dekorasyonda gümüşe Artema kampanyasıyla Eczacıbaşı Gereçler, moda/tekstil/ayakkabı/aksesuvarda bronza Altınyıldız Mensucat, otomotiv ürünlerinde gümüşe Opet, medya/yayında gümüşe Cumhuriyet kampanyasıyla Cumhuriyet Gazetesi Concept, bilgi teknolojisi/büro gereçlerinde gümüşe Turkcell-im’le Turkcell, ulaşım/turizm/otelcilik/seyahat/eğlence kategorisinde bronza Pegasus Havayolları, mağazacılıkta gümüşe Teknosa, sosyal reklamlarda Aile İçi Şiddet kampanyasıyla Hürriyet Gazetesi çeşitli(diğerleri) kategorisinde gümüşe İddaa kampanyasıyla İnteltek, bölgesel başarıda altına Beyaz Zambak kampanyasıyla Johnson Diversey layık görüldü.