Güncelleme Tarihi:
Toplam binek otomobil satışları içinde en fazla SUV payına sahip olan ülkeler yüzde 25 oranıyla İspanya ve Polonya olarak dikkati çekerken, bu ülkeleri yüzde 24’lük paylarıyla İngiltere ve İtalya izledi. Bu oran Avrupa’daki diğer ülkelerde de ortalama oran olan yüzde 20’nin altına inmedi. Rapora göre SUV pazarının potansiyeli en yüksek ülkesi ise Türkiye. 2010 yılında sadece yüzde 8’lik bir SUV payı olan Türkiye binek otomobil pazarının bu sınıftaki payı 2015 yılından itibaren yüzde 14’ü, 2016’da ise yüzde 15’i aştı. Yaklaşık iki katına çıkmış olmasına rağmen, rapora göre Türkiye SUV pazarı hala doymayı bekleyen ve Avrupa’da büyüme potansiyeli en yüksek pazar olarak öne çıkıyor.
YETİ YERİNE KAROQ
İşte bu doğrultuda otomotiv markaları hem Avrupa’da hem Türkiye’de SUV atağına kalktı. Bu markalardan biri olan Çek üretici Skoda da Kodiaq ile başlattığı SUV atağına yeni bir halka daha ekliyor. Markanın kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi Yeti’nin yerine geliştirilen Karoq, 2018’in ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. Güçleri 115 ile 190 beygir arasında değişen ve dördü yeni toplamda 5 motor versiyonu bulunan Karoq’un, Türkiye’de 1.6 TDI 115 bg dizel motor ve 7 ileri DSG şanzıman seçeneğinin ilgi görmesi bekleniyor. Alman Volkswagen Grubu’nun bünyesinde yer alan Skoda’nın bu yeni modeli Volkswagen Tiguan ile Seat Ateca ile aynı platformda geliştiriliyor. SUV tipi araçlara talebin hem Avrupa hem de Türkiye’de arttığını söyleyen Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “2006’da yüzde 5.5 olan SUV’ların payı, 2016 yüzde 15’i aşmış durumda. C-SUV’ların payı ise yüzde 53 civarında. Tamamen yeni bir araç olan Karoq, isimlendirme açısından da ilk SUV modelimize uyum sağlıyor ve SUV yelpazemizin bir üyesi olduğunu kanıtlıyor. Karoq, özellikle Türkiye pazarında yoğun ilgi görecek 1.6 TDI 115 PS dizel motor ve 7 ileri DSG seçeneği ile ilgi çekecek” şeklinde konuştu.