Güncelleme Tarihi:
Banco Popular Espanyol Uluslararası Bankacılık Bölüm Başkanı Juan Echanojauregui Soloaga, Türkiye’nin Polonya ile birlikte yakından takip ettikleri iki pazardan biri olduğunu belirterek, “İlk etapta temsilcilik ofisi ile pazarı yakından tanımak, buradaki iş fırsatlarını daha iyi görmek istedik. Şu anda banka olarak yeni bir pazara girmek gibi bir planımız yok. Ancak eğer yeni bir pazara girersek ilk pazar Türkiye olur” dedi.
Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı (TYDTA) ile Banco Popular arasında İspanya’dan Türkiye’ye gelen doğrudan yatırımların ve iki ülke arasındaki ticari faaliyetlerin desteklenmesinde daha fazla işbirliği yapmak üzere mutabakat zaptı imzalamak üzere Türkiye’de bulunan Echanojauregui, Türkiye’nin ABD’den sonra İspanya’nın ikinci büyük pazarı olduğunu söyledi. Türkiye’nin İspanyol şirketleri açısından bir hedef ülke olduğunu kaydeden Soloaga, “Banco Popular de bu şirketlerden biri. İspanya’daki KOBİ’ler Türkiye’ye girmek istediklerini söyledi. Biz de aslında burada İspanya KOBİ’lerinin bir talebini yerine getiriyoruz” dedi.
Temsilcilik ilk adım
Temsilcilik yatırımının mütevazı bir yatırım olduğunu belirten Echanojauregui, “Temsilcilik açmanın maliyeti 100 bin euro’larla ama banka kurmak, şube açmak gibi yatırımların maliyeti milyon euro’larla mümkün. Biz şu anda ilk adımı attık. Biz Türkiye’ye çok önem veriyoruz” diye konuştu.