Güncelleme Tarihi:
1989 yılında ABD’de Japon otomobil üreticisi Nissan’ın lüks markası olarak pazara sunulan ve 2008 yılında Avrupa’ya açılan Infiniti, lüks SUV sınıfında büyümenin yolunu dizelde görünce ilk modeli FX30d’yi satışa sundu. Geçtiğimiz Eylül ayında Bayraktar Holding distribütörlüğünde girdiği Türkiye’de de dizel modelle hedeflerini yükselten Infiniti, hem satışlarını 5 kata yakın artırmayı, hem de shoowroom sayısını birden 3’e çıkartmayı planlıyor.
1 haftada 6 adet satıldı
Infiniti Türkiye Genel Müdürü Murat Gürünlü, eylül ayından bu yana toplam 50 adet araç sattıklarını belirterek, dizelin de etkisiyle bir yılda sattıkları aracın iki katını yıl sonuna kadar satacaklarını söyledi. Gürünlü, “Biz dizel modelimiz olmadan 10 ayda 50, bu yılın ilk 6 ayında da 35 Infiniti satışı yaptık. İlk dizel modelimizin Avrupa’yla aynı anda satışa sunulmasıyla yıl sonuna kadar 150 adetlik bir satışa ulaşacağız” dedi.
İki dizel model daha geliyor
Infiniti’nin Avrupa pazarında büyümek için ilk dizel modelini geliştirdiğini söyleyen Gürünlü şöyle konuştu: “Avrupa’da ve Türkiye’de özellikle lüks SUV sınıfında satışların yüzde 90’a yakını dizel modellerden oluşuyor. Bugün spor otomobil üreticisi Porsche bile dizel geliştirip, önemli bir büyüme elde etti. Infiniti’de bu doğrultuda 2009 yılında ilk dizel modelini piyasaya sunmayı planlamıştı. Ancak kriz nedeniyle 7 aylık bir rötar oldu. Şimdi dizel FX30d modeliyle büyümeyi hedefliyor. Eylül ayında ise küçük SUV modelimiz EX ve lüks sedan M serisi modelimizin dizel versiyonlarının gelmesiyle hem Avrupa’da hem de Türkiye’de büyüme hızlanacak.”
2011 hedefi 250 adet
Bu yıl başında hedeflerinin dizelin de etkisiyle 100-120 adetlerde olduğunu söyleyen Gürünlü, hem otomobil pazarının hem de lüks sınıftaki satışların iyi gitmesiyle bunu 150 adede çıkardıklarını belirtti. Gürünlü, İstinye’deki showroomlarını ziyaret edenlerin sayısının 3-4’ten bugün 18-20’ye çıktığını ifade ederek, “Dizel modelimizle birlikte hızla artan bir trafiğe sahibiz. 2011’de 3 dizel modelimizin etkisiyle 250 adetlik bir satış hedefliyoruz. Bu da bugüne kadar sattığımız Infiniti’nin 5 katı anlamına geliyor. Bu rakam Türkiye’yi Avrupa’da en büyük Infiniti ülkelerinden biri yapacak. 2011’de hedefimiz Avrupa’dan yüzde 5 pay almak” dedi.
Haziranda lüks araç alırken vergide ‘tek taksit’e sarıldılar
BAYRAKTAR Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı olan Mustafa Bayraktar, özellikle lüks sınıfta araç alanların çoğunun Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin (MTV) 2 taksidini birden ödememek için plaka işlemlerini haziran yerine temmuza bıraktıklarını söyledi. FX30d’nin Barselona’da gerçekleşen test sürüşü sırasında sorularımızı yanıtlayan Bayraktar, şunları anlattı:
Tek taksit 3 bin TL
“Haziran ayında araç aldığınız zaman ilk 6 ay dilimine girdiği için hem ocaktaki MTV taksidini de hem de temmuzdaki taksidi ödemek zorundasınız. Temmuz’da aldığınız zaman ise sadece ikinci 6 ay dilimine girdiği için tek taksit ödemeniz yeterli. Bugün fiyatları 100-125 bin Euro arasında değişen araç alanların hepsi böyle yapıyor. Infiniti’nin satılan 6 yeni dizel modelinde de benzer durum yaşandı. Çünkü MTV’nin tek taksidi lüks sınıfta 1900 ile 3 bin TL arasında değişiyor.”
Politik istikrarsızlık olmaz
Bayraktar, 2009 yılında krizin de etkisiyle otomobil satışlarında teşviği hükümetin verdiğini, ÖTV indiriminin bittiği geçen eylülden bu yana ise teşviği üretici ve distribütörlerin verdiğini söyledi. “Bu yüzden satışlar iyi gidiyor” diyen Bayraktar, yıl sonunda toplam pazarın 620 bin adetlere ulaşacağını kaydetti. Bayraktar, şöyle konuştu: “Markaların teşviği yani kampanyalar yıl sonuna kadar sürecek gibi gözüküyor. Başbakan Erdoğan da önümüzdeki dönemde erken seçim olmayacağını açıkladı. Yani politik bir istikrarsızlık olacağını öngörmüyorum. Faizlerde eylül ayında bir artış olabileceğini düşünüyorduk ama görünen o ki bu artış da biraz ötelendi.”
Kur işi her zaman risk
Euro kurunun düşük olmasının ise ithalatcı için bir avantaj ama ihracatçı için tam tersi olduğunu kaydeden Bayraktar, bu yüzden kur işinin her zaman bir risk olduğunu söyledi. Bayraktar, “Şu anda düşük kurdan üreticiler zorlanıyor ama bunun tersi olan durumlarda oldu. Döviz kurunun yükseldiği zamanlar distribütörler ana üreticiden fiyat desteği istiyor. Kimisi alıyor kimisi zorlanıyor. Örneğin bizim grup 5 kez destek istedi bunun 3’ünü aldı. Sonuçta dediğim gibi kur işi her zaman bir risk ve ticaret yapan da bunu almak durumunda” diye konuştu.
Rekabet Kurumu sıkıştırdı, pazar hedefi konuşmak bitti
MUSTAFA Bayraktar, ODD’de artık toplam pazar hedef ve öngörülerinin konuşulmadığını ifade ederek, şunları söyledi: “Rekabet Kurulu’nun bazı otomotiv firmaları hakkında soruşturması devam ediyor. Soruşturma söz konusu firmaların hedef ve stok bilgileri ile satış ve fiyat stratejilerini paylaşmasından kaynaklanıyor. Biz de bu yüzden ODD’de artık markaların genel müdür ve yöneticileriyle satış hedefi veya öngörülerimiz konusunda konuşmuyoruz. Ancak markaların yöneticileri kendi hedeflerini veya pazar öngörülerini bir gazeteye veya kamuoyuna açıklayabilir. Bu da bilgilerin veya öngörülerin halka açık ortama iletilmesinden dolayı gayet doğal. Ancak biz ODD’de toplantılarda pazar öngörüsü yapmıyoruz.”
Laguna motorlu FX yoldan çıkarmıyor
AVRUPA’da dizel motorlu araçların lüks SUV pazarında büyük bir paya sahip olmasından hareketle yola çıkan Infiniti, dizel atağına FX30d modeliyle kalktı. Nissan ve Renault tarafından geliştirilip ilk olarak Laguna Coupe modelinde kullanılan 3 litrelik yeni dizel motorun geliştirilmiş versiyonunun yer aldığı Infiniti FX30d modeli, Avrupa’yla aynı anda Türkiye’de 118 ile 125 bin Euro arasında değişen fiyatlarlü satışa sunuldu. İlk etapta Türkiye’ye getirilen 13 adet FX30d modelinin bir haftada 6 adedi satıldı. Barselona’da test ettiğimiz Infiniti FX30d modelinde kullanılan dizel motorun farklılık yaratan en önemli özelliklerinin başında hem sessiz çalışması hem de yüksek performansa sahip olması geliyor. 238 beygir ve 550 Nm tork üreten 3.0 litrelik Piezo enjeksiyonlu V6 motora sahip araç 212 kilometre hıza 8.3 saniyede ulaşıyor. 100 kilometrede ortalama 9 litre yakıt tüketen aracın benzinli versiyona göre yakıt tasarrufu ise yüzde 15’i geçiyor.
İsteseniz de çıkamıyorsunuz
Aracın dizel olmasının verdiği avantajın dışında benzinli versiyona göre en önemli farkı ise Infiniti’nin dünyada ilk kez kullandığı ‘Şeritten Çıkmayı Engelleme Sistemi (LDP-Lane Departure Prevention). Bu sistem sürücüyü şeritten çıkma konusunda uyarmakla kalmıyor aynı zamanda şerit işaretlerini takip ederek aracın otomatik olarak doğru şeride dönmesini sağlıyor. Dikiz aynasında kamera yoldaki çizgileri hafızaya aldıktan sonra aracın şeritten çıkması durumunda devreye girerek önce sürüyü görsel ve sesli uyarıyor. Sonuç alamazsa frene basıyor.
Tavan, Amerika’da Ford’a Gölcüklü Connect toplatıyor
TÜRK otomotiv tarihinde bir ilke imza atarak otomotivin anavatanına Gölcük’te ürettiği Transit Connect’leri ihraç eden Ford Otosan, tavan krizi yaşıyor. Ford, Aralık 2008 ila Mayıs 2010 arasında Gölcük’te üretilen ve Amerika’ya ihraç edilen 33 bin 700 Transit Connect’i tavan kaplamasındaki problem nedeniyle geri çağırmaya hazırlanıyor. Amerikan Ulusal Trafik Güvenlik Kurulu’ndan (NHTSA) Ford’a gönderilen mektupta, problemin özellikle baş korumasında güvenlik gereksinimlerini karşılamadığı ve kaza anında yaralanmaya sebep olacağı belirtililerek, “Olası bir çarpışmada, yolcunun yaralanma riskini artıyor” denildi. Ford ise NHTSA ile yaptığı yazışmada, bayilere sorun çözülüne kadar belirtilen tarihte üretilen araçların dağıtımını durdurmalarını söyledikleri ifade edildi. Ford, 1 hafta içinde 33 bin 700 Connect’i geri çağıracaklarını belirterek araç sahiplerini bu konuda uyaracakları söylendi.