İlgi Türk çalışan sayısını artırdı

Güncelleme Tarihi:

İlgi Türk çalışan sayısını artırdı
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2011 10:26

Türkler'in tatilleri için cruise seyahatlerini tercih etmeye başlaması, gemilerdeki Türk çalışan sayısının artmasına yol açtı.

Gemilerdeki kahvaltıda Türklere yönelik olarak peynir, zeytin, domates, salatalık gibi ürünlere de yer verilirken, personel yapılanması da buna göre organize edilebiliyor. Hemen hemen her departmanda bir veya iki Türk personele yer veriliyor, mutfakta Türk aşçı bulunuyor.

MSC Cruises Türkiye Genel Müdürü Necla Tuncel, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, MSC'nin her hafta İstanbul çıkışlı programı bulunduğuna değinirken, gemilerde Türk rehber ve resepsiyonistin yanı sıra turlarda çalışan Türkler olduğunu anlattı.

MSC'nin Türkiye'deki potansiyeli gördüğünü, Türk yolcuların daha fazla gemilerinde olmasını istediğini ve bu tür hizmetlere yardımcı olduğunu kaydeden Tuncel, şu bilgiyi verdi:

“Gemideki programlara ilişkin bültenleri Türkçe hazırlıyoruz. Tavla, okey, rakı, Türk şarabı, Türk kahvesi gibi yapılabilir olan, doğrudan entegre edebileceğimiz şeyleri gemiye koyduk. Normalde Avrupalılar, Amerikalılar kahvaltıda peynir, zeytin yemezler. Biz ayrı bir bölüm yaptık. Peynir, zeytin, söğüş salatalık koyduk.”
Tuncel, gemide bu türden hizmetler olmasının, ilk kez cruise seyahatine çıkacak yolcuların tercihini etkilediğine işaret ederek, “Şirket, Türk yolculardan gayet memnun olduğundan bunlara açık. Bazı anonsları gemide Türkçe de yaptırıyorlar” diye konuştu.

“RAHATIMIZA DÜŞKÜN BİR TOPLUM OLDUĞUMUZ İÇİN...”

Hey Travel Trends Cruise Operasyon Müdürü Nuran Bayraktar, son 5 yıldır Türkiye'den curise seyahatlerine ilginin artığını belirterek, “2009'larda 20-30 bin Türk cruise ile seyahat ederken, bu yıl için 50-60 bine çıkması bekleniyor” dedi. Türklerin, cruise seyahatinin Yunan Adaları olarak başlattığına dikkati çeken Bayraktar, Yunan Adalarını, Venedik, Adriyatik, Batı Akdeniz, Baltıklar, Karaipler'in izlediğini söyledi.

Bayraktar, 2011'in sektör açısından önemli oranda yükseliş gösterdiğinin altını çizerek, “Geçtiğimiz yıllarda Yunan Adaları satışları Mart ayında başlardı. Martın ortasına daha yeni gelmemize rağmen Yunan Adaları turlarında bazı tarihlerde, bazı kabin tipleri doldu bile. Satışları çok erken başladı” diye konuştu.
Türklerin cruise seyahatini tercih nedenini, “Rahatımıza düşkün bir toplum olduğumuz için İstanbul çıkışlı olan bu turlar tercih ediliyor. Yolcu bagajını gemiye binerken bırakıyor, inerken alıyor” şeklinde açıklayan Bayraktar, şunları anlattı:

“Seyahatlerde yurtdışı kara turlarında olduğu gibi lisan sorunu yaşamıyor. Türkçe müzikler dinlenebiliyor. Gemilerde Türkiye'den misafirlere yönelik, peynir, zeytin, rakı, kavun, karpuz gibi Türklerin özellikle yemeyi sevdikleri yemekler oluyor. Misafirlerimiz, 'cruise seyahatinde kara turundan daha rahat edebiliriz'e karar verdiler.”

DANSÖZ DE VAR İLLİZYONİST DE...

Apex Tour Genel Müdür Yardımcısı Orhan Üstündağ, Türkiye'den cruise seyahatlere talebin artığına ancak satışların halen önemli orana ulaşmadığına işaret etti.
Ocean Majesty gemisini 5 yıllığına kiraladıklarını, geçen yıl 19 sefer yaptıklarını kaydeden Üstündağ, bu yıl yapacakları 42 sefer ile yüzde 70'inin iç pazar olmak üzere 20-25 binlik sayıya ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti.

Üstündağ, “Dolayısıyla geminin içerisindeki personel yapılanması da buna göre yapılıyor. Her departmanda bir veya iki Türk personelin yanı sıra, mutfakta 3-4 tane Türk aşçı bulunuyor. Eğlence anlayışının da biraz daha Türklere yönelik yapma şansımız var. Geminin içerisinde geçen sene dansöz de vardı, illüzyonist de vardı, şov ekibi de vardı.”

Geçen yıl cruise seyahatine çıkanların yüzde 70'inin yeni yolcu olduğunu, bu yıl da yine yüzde 60-70 civarında yeni yolcu beklediklerini dile getiren Üstündağ, fiyatları daha uygun olduğu ve daha fazla kişiye hitap ettiği için 3-4 gecelik seyahatlerin daha fazla talep gördüğünü söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!