Güncelleme Tarihi:
100’ün üzerinde ülke ve tüm kıtalardan 1500’den fazla araştırmacı bir araya gelerek kültürlerarası diyaloğun zenginleşmesinde iletişimin rolünü tartışacaklar.
Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi, dünyanın en önemli medya ve iletişim araştırmaları derneği olan IAMCR’ın (International Association of Media and Communication Research) 2011 yılı konferansını gerçekleştiriyor.
Kadir Has Üniversitesi’nde 13-17 Temmuz tarihlerinde gerçekleşecek olan konferansta fikirleriyle medya ve iletişim endüstrilerinin geleceğini şekillendiren 100’ün üzerinde ülke ve tüm kıtalardan medya ve iletişim alanında 1500’den fazla araştırmacı ve kuruluş İstanbul’da bir araya gelecek.
Bu yılki teması “Kent, Yaratıcılık, Bağlantı” olan konferansta; dünyaca tanınmış etkin kanaat önderleri, uluslararası kabul görmüş saygın akademisyenler ve kuruluşlar araştırma, öneri ve görüşlerini tartışma ve paylaşma fırsatı bulacaklar.
İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Deniz Bayrakdar konuyla ilgili olarak “Kentin tarihi ve modern dokusu arasındaki konumuyla konferansın temasına mükemmel bir mekan olan Cibali’de; Kuzey ve Latin Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Afrika, Avusturalya ve Asya’dan yani dünyanın her köşesinden çeşitli coğrafi ve kültürel geçmişleri olan meslektaşlar birbirleriyle bağlantı kurup kültürlerarası diyaloğun zenginleşmesine katkıda bulunacak yaratıcı fikirlerini paylaşacaklar” dedi.
IAMCR 1957'DE UNESCO DESTEĞİYLE KURULMUŞ
IAMCR’ın dünyanın önde gelen medya ve iletişim araştırmacıları, akademisyenleri ve kanaat önderlerinin üye olduğu ve 1957’de UNESCO’nun desteğiyle kurulmuş bir dernek olduğunu söyleyen IAMCR Başkanı, Londra Üniversitesi’nden Prof. Dr. Annabelle Sreberny, “Dünya çapında medya ve iletişim araştırmalarını teşvik etme amacını güden bir derneğiz. İstanbul 2011 Konferansı’nda; yerel, ulusal ve küresel gündemlere sağladığımız desteğe katkı için, iletişim araştırmaları alanındaki çalışmalarımızı katılımcılara sunuyoruz” diye konuştu.
Hedef kitle çalışmaları, dinleyici araştırmaları ve tüketici davranışları, siyasi iletişim, mobil ve digital teknolojiler, uluslararası iletişim, medya hukuku ve küresel medya politikaları gibi çok çeşitli alanlara sahip dünyanın bu en iyi medya ve iletişim araştırmacıları Kadir Has Üniversitesi’ni ve İstanbul’u yakından tanıma fırsatı bulacaklar.