Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2009 00:00
Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde bölgesel reklam kategorisi ödülü Ankara’daki IC Sanat Galerisi’nin internet sitesi için Cosmic Kreatif Ajans tarafından yapılan ilana verildi. İbrahim Çeçen Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Günseli Çeçen, "Galerimizin internet sitesi ilanının ödül alması, yaratıcılık anlamında doğru yolda olduğumuzu gösterdi. Reklam çok etkili oldu" dedi.
IC SANAT Galerisi’nin bağlı bulunduğu İbrahim Çeçen Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Günseli Çeçen, "İnternet sitemize geri dönüş birken, ilandan sonra beş oldu diyebilirim. Hem internette hem de Ankara içinde galerimiz farklı bir konuma oturdu" dedi. "Reklamın etkisi inanılmaz yüksekti" diyen Günseli Çeçen, hem internette, hem de Ankara içinde IC Sanat Galerisi’nin farklı bir konuma oturduğunu belirtti. Kırmızı ödüllerinde Basında En İyi Bölgesel Reklam ödülünü alan ilanın, www.icgaleri.org internet sayfasının bilinirliğini arttırmayı amaçladığını söyleyen Çeçen, "İnternet sayfamızı bir sanat galerisi gibi konumlandırmak istedik. Ve bundan yola çıktık" dedi.
Vakıf galerisi IC Sanat Galerisi’nin İbrahim Çeçen Vakfı bünyesinde 2004 yılında Ankara’da kurulduğunu söyleyen Günseli Çeçen, şöyle konuştu: "Vakıf, geleneksel Türk sanatları sergileriyle işe başlayan galeri, resim, fotoğraf ve bakır sergisi de düzenliyor. Eğitim sağlık kültür ve sanata destek veriyor. En büyük projesi Ağrı’da yapımı süren İbrahim Çeçen
Üniversitesi. Galeriden elde edilen gelir, İbrahim Çeçen Vakfı’na aktarılıyor. Her sergi için reklam çalışması yapmıyoruz. Projemiz büyükse Hürriyet Ankara, Sabah Ankara gibi eklerde yerel ilan vermeyi ve interneti kullanmayı tercih ediyoruz. Cosmic Kreatif Ajans ile çalışıyoruz."
Günde 300 kişi gezdiAjansla geçen yıl Dolmabahçe Sarayı sergisi için yapılan ilan çalışmasının çok başarılı olduğunu belirten Günseli Çeçen, şunları söyledi: "Bu herkesin görmesini istediğimiz bir sergiydi, sanatçıların da ev hanımlarının da görmesini istedik. Başarılı da olduk. Sergimizi günde 300 kişi gezdi. Sadece galerimize ziyaretçilerin gelip gezmesi amacıyla değil, her kesime hitap etmek Türkiye’ye gelip gezemeyenlere de galerimizi internet üzerinden göstermek için yapılmış bir çalışmaydı. İlanda kullanılan resim 2008 Mart ayında Dilek Işıksel ile yaptığımız bir sergiden. Biz Dilek Hanım’ın herkes tarafından izlenmesini istedik, örnek resim olarak da onu seçtik."
Ödül insanı kamçılıyorİlanı tasarlarken ’Ne kadar yaratıcı, farklı olursa karşı tarafın ilgisini o kadar çekeriz’ diye yola çıktıklarını söyleyen Günseli Çeçen, "Galerimizin internet sitesinin ödül almış olması da yaratıcılık anlamında doğru yolda olduğumuzu gösterdi. Ödül almak insanı daha çok kamçılar hep daha ileriye gitmek istersiniz" dedi.
Daha çok kişi ulaşsın istedikCOSMİC Kreatif Ajans Başkanı Ebru
Aslan, IC Sanat Galerisi için hazırladıkları reklam çalışmasını şöyle anlattı: "IC Sanat Galerisi’yle başka bazı projeler de yönetmiştik. Bunların sonunda da bir web sayfası yapma gerekliğini konuştuk. Hızla bu web sayfasını oluşturduk. Sanata düşkün herkesi buraya davet eden bir çalışma olsun, daha çok kişi ulaşabilsin istedik. Ankara’ya gelip galeriyi göremeyenler de bu eserlere ulaşsın dedik. İlanımızda son derece güzel bir sergi salonunda kişiye özel tablolar var. Web sayfamızda da bu sıcaklığı ve kaliteyi görebileceklerini göstermek ve ziyaretçi sayımızı artırmak istedik. Yaratıcı yönetmenliğini Aziz Yayla yaptı. İlan ilk olarak Kayseri’de iş adamlarını bilgilendirmek adına en çok okunan yerel gazetede yayınlandı. Antalya Havalimanı’nda Dış Hatlar terminalinde iç mekan ilanı olarak ve IC Holding’e otellerdeki rehberlerde bu çalışmayı kartpostal şeklinde yayınladık. İnterneti de verimli kullanmak adına bu ilanı IC Holding’in web sayfasında ’banner ilan’ olarak yayınladık. Reklamın etkisi inanılmaz yüksekti."
İnşaat da reklamcılık da kalıcı işler üretiyor
KIRMIZI ödüllerine destek veren Ağaoğlu Şirketler Grubu Pazarlama İletişimi Müdürü Toprak Sancar, inşaat ile reklam sektörü arasında bir benzerlik olduğuna inandıklarını belirterek, "İki sektör de göz önünde olan kalıcı işler üretiyor. Bu işleri diğerlerinden ayıran ve fark yaratan en önemli kriter yaratıcılık. Bu nedenle yaratıcılığa ödül veren Kırmızı’nın Ağaoğlu’nun anlayışıyla bire bir örtüştüğünü düşündük" dedi. Ağaoğlu’nun daha çok yazılı medya iletişimini tercih ettiğini söyleyen Toprak Sancar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Hiç yapılmamış ödeme planları ile herkesi ev sahibi yapma prensibiyle hareket ediyoruz. Çevreye saygılı, doğal kaynakları en iyi şekilde kullanan, insana değer veren bir üretim anlayışıyla nitelikli yaşam alanları inşa ediyoruz. Ayrıca, topluma karşı üstlendiğimiz görev bilinciyle de çeşitli sosyal sorumluluk projelerine imza atıyoruz."
ÖTV indirimleri reklam pazarına hareket getirecek
REKLAMCILAR Derneği Başkanı Yiğit Şardan, 2008 yılı reklam yatırımlarının 3.2 milyar
dolar olduğunu ve sektörün yılı yüzde 2 daralmayla kapattığnı söyledi. Şardan, 2008’de medya yatırımlarından televizyonların yüzde 52, gazetelerin yüzde 29, dergilerin yüzde 3.5, radyoların da yüzde 3.5 oranında pay aldığını aktardı. Hükümetin otomotiv ve beyaz eşya başta olmak üzere bazı sektörlere getirdiği 3 aylık ÖTV ve KDV indiriminin reklam sektörünü de hareketlendireceğine değinen Şardan, tüketici de talep olacağını gören reklamverenlerin her zaman reklama ve iletişime yatırım yapacağını ifade etti. Şardan, "İç talebi canlı tutmak için gerekiyordu. Canlılık oluşturulursa daha kolay şekilde krizi atlatırız" dedi.
Azalma düşecek
Şardan, sektörün bu yıl yüzde 15-20 daralmasının öngörüldüğünü ifade ederek, "Geçen yılla bu yılın ocak ayları arasında ciddi düşüş var. Ama bu seyrin martta daha da azalacağını tahmin ediyoruz. Ekim ayından beri düşüş hız kaybediyor. Pazar daralır ama Türkiye ulusal ve uluslararası markaların ciddi rekabet ettiği bir pazar. Hiçbir firma tümüyle reklam harcamalarını kesme gücüne sahip değil" diye konuştu.
17 bin reklamveren var
Türkiye’de reklamveren sayısının da arttığını dile getiren Şardan, 2007’de 17 bin reklamveren ve 19 bin marka bulunduğunu aktardı.
Yiğit Şardan, 330 milyar dolar dış ticaret hacmi bulunan Türkiye’nin dış ticaretin sıkışıklığını iç pazarla aşabileceğini de vurguladı.
Reklam yatırımını artıracak ülkeler var
REKLAMCILAR Derneği (RD) Genel Müdürü Ayşegül Molu, Türkiye’deki reklam pazarının dünyayla aynı paralelde ilerlediğine değinerek, şöyle konuştu: "Küresel reklam yatırımları yüzde 1.5 düştü. Ama bunu genellememek lazım. ABD’de pazar yüzde 2.5 küçüldü. Ama Kanada, Asya, Latin Amerika’da ise artış bekleniyor. İnternetin özellikle mobil reklamcılığın gelişeceği düşünülüyor."