Güncelleme Tarihi:
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Şahin konuyla ilgili olarak şunları kaydetti: "28 Mayıs 2014’te yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun önceki yasada verilen bazı hakları çaktırmadan geri almıştır. Yeni kanuna eklenen “Ruh” kelimesi kanunda tüketici lehine vurgusu yapılmasına rağmen tüketicinin aleyhine olacak şekilde BDDK’ya yetki vermiştir. Biz eski kanunumuzu ruhuyla birlikte geri istiyoruz. Ha ciğeri kediye teslim etmişsiniz ha bu kanunun ruhunu BDDK’ya.
Tüketiciye zulmeden sadece BDDK değil; TMSF, GSM operatörleri, elektrik dağıtım firma-ları, elden taksitli satış yapan firmalar ve muhtemelen bunlardan örnek alacak birçok firma da bu zulmü sahiplenmiştir. Özel şirketlerin kâr tutkunluğu karşısında tüketici hakkı hiç hükmündedir.
Bu mantığı TMSF gibi bir kamu kuruluşunda görmek ise, izahı mümkün olmayan bir durarı için hakem heyetine başvuru gerekir diyorken, bu tarafta kararı hiçe sayıp bir canavara dönüştürdükleri “İLAMSIZ İCRA” ile tüketiciye karşı orantısız bir güç uygulanmaktadır. Tüketiciler Birliği olarak bu duruma sessiz kalmamız beklenemez. İlamsız icra tahsil yolu olmaktan çıkıp dolandırıcılık yolu haline gelmiştir. Bu haksızlığa tüketici ancak önce ödeme yapıp sonra dava açarak karşı çıkabilmektedir."