Güncelleme Tarihi:
Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye’nin ilaç ve eczacılık ürünleri ihracatı koronavirü salgınının da etkisiyle arttı. Son dönemde stratejik önemi vurgulanan ilaç sektörü, dünyada en yüksek katma değer sağlayan sektörler arasında yer alıyor.
22. SIRADAYIZ
Demografik değişimler ve hastalıkların da etkisiyle son yıllarda hızlı bir büyüme sürecine giren sektör, dünyada üçüncü büyük sektör konumunda bulunuyor. International Trade Center verilerine göre, dünya ilaç ithalatı, 2019’da bir önceki yıla göre yüzde 5.1 artarak 694.1 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Dünya ilaç ithalatında önde gelen ülkeler ise ABD, Almanya, Belçika, Çin, Hollanda ve İsviçre oldu. Türkiye, 2019’da ilaç ithalatçısı ülkeler arasında yüzde 0.7’lik payla 22’nci sırada yer aldı.
Türkiye’nin ilaç ve eczacılık sektörü ihracatı geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 26.8 artışla 1 milyar 849 milyon 658 bin dolara yükseldi. İhracat ürün grubu bazında incelendiğinde, ilk sırada 1.1 milyar dolarla tedavide ve korunmada kullanılmak üzere hazırlanan ilaçlar yer aldı. Bunu 652.4 milyon dolarla insan ve hayvan kanı, serum, aşı, toksinler ve 42.6 milyon dolarla eczacılık eşyası ve müstahzarları izledi. Geçen yıl dış satımı en fazla artan ürün grubu ise yüzde 564.3 ile glikozitler oldu. Oransal artışta bu ürün grubunu yüzde 83.8 ile provitaminler ve vitaminler, yüzde 77,1 ile hormonlar takip etti.
GÜNEY KORE İLK SIRADA
Türkiye’nin geçen yıl gerçekleştirdiği ilaç ve eczacılık ürünleri dış satımında 615.9 milyon dolarla Güney Kore ilk sırada yer aldı. Güney Kore ile birlikte ihracatta ilk 15’te yer alan ülkeler, Irak, Kazakistan, Azerbaycan, Özbekistan, Gürcistan, İran, İsviçre, Bulgaristan, Polonya, KKTC, Slovenya, Almanya, Suriye ve Arnavutluk oldu. Bu ülkelere yapılan ihracat, sektörün toplam ihracatının yüzde 67.3’ünü oluşturdu.