Güncelleme Tarihi:
24 Şubat’ta Conrad Otel’de gerçekleştirilen basın tanıtım toplantısında Novartis Türkiye Başkanı Dr. Altan Demirdere ve Sandoz Ülke Başkanı Dr. Bedri Toker Sandoz Türkiye’nin hedeflerini basına aktardı.
Açılış konuşmasını yapan Novartis Türkiye Başkanı Dr. Altan Demirdere, Sandoz’un tüm dünyada jenerik ilaç pazarına yön veren iki oyuncudan biri olduğunu ve Türkiye’de de pazara yön veren global bir jenerik ilaç şirketi olacağını vurguladı.
Sandoz Ülke Başkanı Dr. Bedri Toker de 1996’dan beri Türkiye ilaç pazarında olmayan Sandoz’un, bilinen kalitesi ve güvencesi ile jenerik ilaç şirketi olarak geri döndüğünü belirtti. ‘Sandoz markasına duyulan güvenin jenerik ilaçta sağlıklı karar olduğunu anlatmaya çalışacağız.‘ dedi.
2005 IMS verilerine göre gastro pazarında lider, ağrı kesicilerde ise önde gelen bir firma olduklarını açıklayan Toker, “Son yıllarda yaptığımız yatırımlar ile kardiyoloji, endokrinoloji ve analjezikler pazarında önemli bir yol kat ettik. Onkoloji, antibiyotikler ve bitkisel ürünler pazarında önemli yatırımlara sahibiz. Birçok pazarda aktif olmayı hedefliyoruz çünkü Sandoz markasına ve bu markanın güvencesi ile pazara sunacağımız geniş ürün yalpazesine güveniyoruz. İhracatta Türkiye’de bir numaradayız ve toplam bitmiş ürün ihracatının yarısını gerçekleştiriyoruz” dedi.
ÜRETİM İKİYE KATLANACAK DÜNYADA İLK 6’YA GİRECEK
Sandoz Türkiye’nin yıllık toplam 2,2 milyar tablet, 200 ton pellet ve 13 milyon şişe şurup üretim kapasitesine sahip olduğunu anlatan Toker, yeni yatırımlar ile 5 milyar tablet ve 400 ton pellet üretim kapasitesine ulaşacaklarını açıkladı. Toker, global üretim ağından gelen Novartis kalite standartlarında üretim yapacaklarını ifade ederek, pellet konusunda dünyada önemli bir pazara sahip olmayı amaçladıklarını söyledi. Toker, “Dünya için üretim yapan Gebze Üretim Tesisleri ile Sandoz global üretim ağının en önemli 6 oyuncusundan biri durumundayız ve bu konumumuzu yeni yatırımlar ile geliştirmeyi planlıyoruz” dedi.
Sandoz Türkiye’nin; Türkiye’de patent, veri koruma, bioeşdeğerlik gibi kavramları tam anlamıyla özümseyerek geliştirme yapabilen ilk jenerik şirketi olduğunu vurgulayan Toker, “Yüksek kaliteli jenerik ilaçlar ile sağlığı herkes için erişilebilir kılmayı amaçlıyoruz çünkü sürekli artan sağlık giderleri jenerik ürünlerin pazarda artması ile azalırken, oluşan fonlar ile yeni tedavi sistemleri geliştirilebiliyor’dedi.
SANDOZ
Sandoz, Novartis’in jenerik ilaç şirketi olarak, geniş ürün yelpazesi ile patent süresi dolmuş orijinal ürünlerin yüksek kaliteli ve uygun fiyatlı jeneriklerini piyasaya veriyor. Sandoz; kilit oyuncularından biri olduğu dünya jenerik pazarında 600’den fazla molekülün 5000’den fazla sunum şeklini içeren geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Ana ürün gruplarını antibiyotikler, sinir sistemi ilaçları, gastro ve kardiyo ilaçları ile hormonlar oluşturmaktadır. Sandoz bu ürünler ve bunlara ek olarak ilaç etken maddesi, biyofarmasötikler ve aniinfektifler alanında da geliştirme, üretim ve pazarlama faaliyetlerini yürütmektedir. Sandoz hızlı büyümesinin yanında son yıllarda Sabex (Kanada), Lek (Slovenya), Hexal (Almanya) ve Eon Labs. (Amerika) gibi birçok şirket alımı ile de büyümüş ve 110’dan fazla ülkede faaliyet göstermeye başlamıştır. 2005 yılında Sandoz 20.000’den fazla çalışanı ile 4,7 milyar Dolar satış gerçekleştirmiştır.
JENERİK NEDİR?
Orijinal ilaçların patent süreleri dolduktan sonra o ilaçlarla aynı miktarda etken madde içeren ve eşdeğerde etki yaptığı bioeşdeğerlik çalışmaları ile kanıtlanan ilaçlara Jenerik ilaç denir. Ürün geliştirme maliyetleri çok daha düşük olan jenerik ilaçlar, orijinal ilaçlar ile aynı kalite standartlarında üretilerek çok daha uygun maliyetli tedavi imkanları sağlar.