Güncelleme Tarihi:
Başbakan Erdoğan, ihalenin sahibinin belli olduğunu ve kazanan firmanın çok yakında açıklayacaklarını ifade etti. Erdoğan ikici tüp geçitle birlikte lastik tekerlekli araçların geçişine de imkan sağlanmış olacağını söyledi.
1.5 milyar dolara mal olacak 5.4 kilometrelik tünelin inÅŸaatı 3 yılda tamamlanacak. Tünelin 3.3 kilometrelik bölümü denizin altından geçecekÂ
İkinci tüp geçit ihalesi 5 Ağustos'ta yapılmış ve en iyi teklifi Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve Fransa’dan Vinci’den oluşan ortak girişim vermişti. İhaleye ikinci teklifi yapan ise Yapı Merkezi ile Güney Kore’den TKJV grubu konsorsiyumu olmuştu.
İki katlı
Boğaz’ın altından geçen tünel, iki katlı ve ikişer şeritli olacak. Katlardan birisi giden araçlara, diğeri gelen araçlara ayrılacak. Sadece hafif araçlar tünelden geçiş yapabilecek, ağır vasıtalar ise tüneli kullanamayacak. Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu’nun Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu’nun Göztepe Kavşağı mevkiinde bitecek. Proje kapsamında, Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa yakasında ücret toplama gişeleri, tünel işletme binası da inşa edilecek.
İhale altı kez ertelenmişti
ULAŞTIRMA Bakanlığı’nın en büyük projelerinden biri olan ve denizin altından iki kıtayı birleştirecek karayolu tünelinin ihalesi, firmaların jeoteknik çalışmalarının uluslararası standartlarda gerçekleştirilmesi ve daha rekabetçi bir ortamın sağlanması amacıyla 6 kez ertelenmişti. Ulaştırma Bakanlığı’nın en büyük projelerinden birisi olan karayolu tünelinin ihalesinin geçen yıl yapılması planlanıyordu. Ancak, erteleme talebi katılımcı firmalardan geldi.
Tüp tünellerin en eskisi 36 yıllık, en derini 287 metre
DENİZİN altından geçen tüp tünel projelerinin geçmişi oldukça eskiye dayanıyor: En eskisi 1972 yılından bu yana faaliyete gösteren tünellerin en derini ise sdenizin 287 metre altında:
Cross Harbour Tüneli: Dünyada ilk sualtı tünel projesi olarak anılan Cross Harbour Tüneli 1972 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Hong Kong’daki bu tünel hala Hong Kong’da en fazla kullanılan yolların başında geliyor. 1.8 kilometre uzunluğundaki tünel Kowloon ile Hong Kongadası arasındaki ilk yol olma özelliği taşıyor. 1999 yılına kadar projeyi gerçekeltiren Cross-Harbour Tunnel Company’nin işlettiği tünel 9 yıldır devletin kontrolünde bulunuyor.
Seikan Tüneli: 1988 yılından bu yana fasaliyette olan Japonya’daki Seikan Tüneli 23.3 kilometresi yer altında olmak üzere 53.85 kilometre uzunluğa sahip. Dünyanın en uzun denizaltı tüneli olarak anılan proje 3.6 milyar dolara mal olmuş. Ancak tünelin bu uzunluk rekorunu 2018 yılında tamamlanacak olan Gotthard Base Tüneline kaptırması bekleniyor.
Eiksund Tuneli: Geçen şubatta açılan tünel 287 metrelik derinliği ile dünyanın en derin tüneli. Norveçe bağlanan bu tünel 7.7 kilometre uzunluğa sahip.
Â