Güncelleme Tarihi:
İkinci eldeki “güven” problemini ortadan kaldırmayı vaat eden şirket, rakiplerinden farklı olarak satın aldığı ikinci el araçları fabrikasında yeniliyor ve devasa showroom’larda yalnızca tüketiciye satıyor. Carvak, 2025 yılına gelindiğinde Türkiye’de yıllık 300 bin adet ikinci el araç satışı yapmayı hedefliyor. Şirketin Türkiye pazarına giriş hikâyesi ise oldukça dikkat çekici. Eylül 2021’de, Yemek Sepeti’nin kurucularından Melih Ödemiş ile Mehmet Çelikol tarafından kurulan Türk startup Garaj Sepeti’ni satın alan Meksikalı devin, bu satın alma için 40 milyon dolar (şirketin o dönemki değeri) ödediği tahmin ediliyor.
‘GÜVEN SORUNU VAR’
Satın almayla birlikte şirketin global hissedarı da olan Carvak Türkiye İcra Kurulu Başkanı (CEO) Mehmet Çelikol, İstanbul’da bir araya geldiğimiz özel söyleşide şirketin iş yapış modelini ve hedeflerini anlattı. Çelikol, “Meksika ve Türkiye pazarı birbirine benziyor. Pazarda ciddi bir güven ve şeffaflık boşluğu var. Carvak’ın dünyadaki yapay zekalı fiyatlama algoritması ve iş yapış şekli ise tüketiciye güven veriyor. Biz, satın aldığımız ikinci el araçları devasa fabrikalarda kapsamlı bir yenilemeden geçiriyoruz. Ardından internet sitemizde ve yine kendi büyük showroom’larımızda tüketicilere sergiliyoruz. Üstelik satın aldıktan sonra 15 aya kadar garanti imkânı sunuyoruz. İlk etapta İstanbul’da Vialand, MetroCity, Maltepe Park ve Hilltown Küçükyalı gibi AVM’lerde faaliyete başladık. Türkiye genelinde de 18 araç alım noktamız var” dedi.
Şu anda 500 çalışanla hizmet veriyoruz” dedi ve yıllık ortalama 8 milyon adet ikinci el aracın satıldığı Türkiye pazarı için hedeflerini şu şekilde anlattı:
“Carvak, Türkiye’ye bölgenin en büyüğü olmak için giriyor. 2025 yılına geldiğimizde Türkiye’de ayda 25 bin adet ikinci el satmayı hedefliyoruz. Yani yılda 300 bin adetlik satışı tek başına gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu da bizi Ortadoğu, Afrika ve Doğu Avrupa’nın en büyüğü yapacak.”