Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2007 00:00
Piyasaya 20 milyon dolarlık borcunu ödeyemeyince iflas ettiğini açıklayan Asya Tur, piyasaya The World of Asyam Tur adıyla dönmesinin ardından şimdi de peş peşe tur iptallerine başladı. The World of Asyam Tur yetkilileri iptallerin ardından müşterilere geri ödemedeki gecikmelere gerekçe olarak çalışanları tarafından dolandırılmış olmalarını gösterdi.
2005 yılında otellere ve müşterilerine olan 20 milyon dolarlık borcunu ödeyemeyince iflas ettiğini açıklayan Asya Tur, piyasaya The World of Asyam Tur adıyla dönmesinin ardından şimdi de peş peşe tur iptallerine başladı. Şeker Bayramı’ndan bu yana Küba’dan Mısır’a kadar çok sayıda yurt dışı turu yeterli talep oluşmadığı gerekçesiyle iptal eden The World Of Asyam Tur, iptallerin ardından müşterilerine geri ödeme yapmak konusunda da oldukça yavaş davranıyor. The World of Asyam Tur yetkilileri ortaya çıkan bu soruna gerekçe olarak çalışanları tarafından dolandırılmış olmalarını gösteriyor. Yetkililer, "100’e yakın müşterimiz yurt dışı operasyonlar bölümü çalışanlarımız tarafından dolandırıldı. Aynı kişiler ayrıca, şireketimiz POS cihazlarından yabancı bankalara ait kopya
kredi kartlarıyla da usulsüz işlemler gerçekleştirdi. Tüm bu yaşananlar sonucunda şirketimiz 100 bin dolara yakın zarara uğratıldı" dediler.
REZERVASYONLARDAN HABERSİZDİK: Bazı çalışanlarının kendilerinden tur satın almak isteyen müşterilerinden gelen ödemeleri şirket hesabı yerine kendi hesaplarına aktartmaları sonucunda çok sayıda kişinin madur olduğunu söyleyen yetkililer, "Yatırılan bu paralar bizim hesabımıza geçmediği için, yapılan rezervasyonlar konusunda da bilgi sahibi olamadık. Bu da turların peş peşe iptal edilmesine yol açtı. Dolandırıcılık olayını da iptallerin ardından gelen ödeme iadesi talepleriyle anladık" dediler.
POS’LARIMIZLA İŞLEM YAPILDI: Şirket aracılığıyla gerçekleştirilen dolandırıcılık olaylarının müşterilerle de sınırlı kalmadığına dikkat çeken yetkililer, aynı çalışanların kopyaladıkları kartlarla şirkete ait pos cihazları araclığıyla para çekimi yaptıklarını da belirtti. Olayın ardından kredi kartlarının ait olduğu bankalardan çok sayıda başvuru aldıklarına dikkat çeken yetkililer, "Yapılan işlemlerin kopyalanmış kartlarla gerçekleştirildiği ortaya çıkınca biz haksız duruma düştük. Çekilen tutarların tamamını bankalara iade ettik" dediler.
KİME ÖDEME YAPACAĞIZ: Müşterilerinin kendilerinden habersiz olarak tur bedeli adı altında dolandırıldığını savunan Asyam Tur yetkilileri, dolandırılan bu müşterilerin şimdi geri ödemelerini alabilmeleri için şirkete bizzat başvurmaları gerektiğini söylüyor. Buna karşın, Ekim ayında iptal edilen turlar için bile hala ödemesi yapılmamış müşteriler bulunuyor. Uygulamaya gerekçe olarak ellerinde herhangi bir rezervasyon kaydı bulunmamasını gösteren yetkililer şöyle konuşuyor: "Biz kime ödeme yapacağımızı bilmiyoruz. İç sorunumuz olduğu için problemi müşterilere yansıtmak istemiyoruz. Ancak, daha fazla mağdur edilmemizin önlenmesi amacıyla da kişilerin genel merkezimize veya acentelerimize bizzat başvurması gerekiyor. Bu şekilde başvuran 50’ye yakın müşterimize ödemesi yapıldı. Aksi taktirde, ödeme süreleri aylarca uzayabiliyor" dediler.
Asya Tur’un sahibi Bezci Asyam Tur’a danışman olduMALİ sıkıntılar nedeniyle piyasadan çekilen Asya Tur yeni ismi olan World of Asya adlı şirket aracılığıyla 2005 yılı Aralık ayında bu yana faaliyet gösteriyor. İflas eden Asya Tur’un eski sahibi Haldun Bezci’nin bu yeni şirkette hukuki olarak hissesi bulunmuyor. Ancak, firmanın danışmanlığını Bezci yapıyor. Şirketin yeni sahibinin isminin ise Seviner Sümer olduğu belirtiliyor.
TÜRSAB: Önce ihtar ederiz sonra belgesini alırızTÜRKİYE Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, acentelerin müşterilerini mağdur etmesi durumunda önce 3 kez ihtar alacağını, ardından da acente belgesinin iptal edileceğini belirtiyor. Bu gibi sorunların yaşanmaması için seyahat sigortasının önemini vurgulayan Ulusoy, "Tatilciler seyahate 1000 YTL harcayıp, sigortaya 10 YTL vermiyorlar. Oysa sigorta tüm bu sorunları kapsamına alarak mağduriyeti önlüyor" dedi.