Güncelleme Tarihi:
GELECEK yıl 60’ıncı yılını kutlamaya hazırlanan Migros, 166 yeni mağaza açtığı 2012’de 6.5 milyar lira ciroya ulaştı. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Ulaştığımız ciro ile 2 yıl önce sattığımız ‘Şok’u geri koyduk. Üstelik bunu çok kısa bir sürede gerçekleştirdik” dedi. Kazakistan’daki Ramstore’lara ilişkin olarak ise “Kazakistan’da da son 6 yılda 3 kat büyüme sağlayarak yaklaşık 200 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştık, ülkede pazar lideriyiz” diye konuştu.
YÜZDE 6.6 VAFÖK
2013 için 7 milyar lira ciro hedefi açıklayan Migros, 2013’te haftada 3 yeni mağaza açarak, süpermarket odaklı olarak 1000 mağazayı geçecek. Tort, Türkiye’nin 2023 yılı için perakende sektöründe belirlediği 400-500 milyar dolarlık büyüklük hedefine, Migros’un 60 yılda elde ettiği deneyimle katkı sağlayacaklarını ifade etti. Kârlılıkta dünya perakende listesinin en tepesindeki perakendecilerin ortalama kârlılık, VAFÖK (vergi, amortisman ve faiz öncesi kâr) marjının yüzde 5.7 seviyesinde olduğunu hatırlatan Tort, “Migros’un 2012’deki VAFÖK marjı yüzde 6.6 oldu. Bu, sağlıklı ve verimli büyümenin önemli bir göstergesi” dedi.
TALİP OLMASI NORMAL
Son dönemde aralarında Wal-Mart’ın da bulunduğu bazı global perakende devlerinin ve yatırım fonlarının Migros’un satın almak için masada olduğu söylentilerinin sorulması üzerine Özgür Tort, yorum yapmaktan kaçındı. Tort, “Boyutuyla, yapısıyla, Türkiye’nin sahip olduğu potansiyel ve özellikle gıda perakendesinin büyüme potansiyeliyle Migros ilgi çekiyor” dedi.
Yöneticilerin ofisi kalmıyor
GIDA alanında ilk sistemli sanal marketin 1997’de Migros tarafından kurulduğunu hatırlatan Özgür Tort, şu anda nadir kâr üreten perakendecilerden biri olduklarını ve sanal markette son 3 yılda üç kat büyüdüklerini belirtti. Tort, ilk uyguladıklarında şaşkınlık yaratan Jet Kasa’nın da yaygınlaştığını aktardı. Tort, “Yakın zamanda marketlerdeki yönetici ofislerini kaldıracağız. Ellerindeki tabletler üzerinden tüm iletişimi ve yönetimi yapabilecekler” dedi.
Perakendenin Mona Lisa’sı
MİGROS, bilim ve sanatta kullanılan ‘altın oran’ı perakendede tutturdu. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Büyüme, verimlilik, penetrasyon, alışveriş deneyimi yaşatarak farklılaşmak ‘altın oranı’ oluşturuyor. İşin aslı özümseyerek büyümek. Altın orana sahip Selimiye, Süleymaniye, Mona Lisa gibi eserler asırlarca ayakta kaldı. Bir şirket de bunu yakalayabildiyse 50-60 yıllık hedefler koyabilir” dedi. Tort şöyle devam etti: “Bir yılda 10 mağaza da 1000 mağaza da açılabilir. Kaynakların sürdürülebilir büyümeye hizmet etmesi şirket kadar ülke için, hele bizim gibi hızla gelişmekte olan bir ülke için çok önemlidir.“
12 bin kişi işe alacak
TÜRKİYE-’nin 3 yılda 1.6 milyon kişilik yeni istihdam yaratma hedefinin yüzde 1’ini karşılayabileceklerini belirten Özgür Tort, “18.500 kişilik kadromuza 2013 yılında 3000 yeni istihdam ekleyeceğiz. Üç yılda toplam 12.000 kişiyi istihdam edeceğiz” dedi.
Türkiye’de hanelerin yüzde 60’ına ulaştıklarını vurgulayan Tort, gençlere erişimlerinin yüzde 18 arttığını söyledi. Tort Money Club kartlarının 6 milyon hane ve 8 milyon kullanıcıya ulaştığını da hatırlattı.