Güncelleme Tarihi:
AA muhabirinin BTK verilerinden derlediği bilgiye göre, geçen yıl kuruma iletilen şikayet sayısı bir önceki yıla göre yüzde 30 artarak 91 bin 374'e yükseldi. Sektörel bazda şikayetlerin dağılımına bakıldığında, en fazla tüketici şikayetinin yüzde 47,3 ile mobil hizmetlerle ilgili olduğu görüldü. Şikayetlerin yüzde 33,7'si internet, yüzde 10,2'si uydu platform, yüzde 8,2'si sabit telefonlar alanında gerçekleşti.
Geçen yılın son çeyreğinde kuruma iletilen şikayet sayısı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artışla 24 bin 830 oldu. Sektörel bazda en fazla tüketici şikayeti yüzde 45 ile mobil hizmetlerde görülürken, şikayetlerin yüzde 37'sinin internet, yüzde 9'unun sabit telefonlar, yüzde 9'unun uydu platform alanlarına yönelik olduğu belirlendi.
Söz konusu dönemde 1 milyon abone başına ortalama internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik 950, uydu platform hizmetlerine yönelik 530, sabit telefon hizmetlerine yönelik 191, mobil elektronik haberleşme hizmetlerine yönelik 151 ve kablo TV hizmetlerine yönelik 91 tüketici şikayeti geldi. Tüketici şikayetlerinin konusu itibarıyla dağılımına bakıldığında, 2015'in son çeyreğinde mobil sektörde en fazla şikayet yüzde 24,6 ile faturalara yönelik oldu. İnternet servis sağlayıcılığı hizmetinde şikayetlerin büyük kısmı bağlantı sorunlarına ilişkin gelirken, bu konudaki şikayetler ilgili sektördeki şikayetlerin yüzde 18'ini oluşturdu.
Uydu platform hizmetlerinde vatandaşların en fazla sıkıntı yaşadığı konular, aboneliğin feshi veya geçici durdurulması olarak belirlendi. Söz konusu dönemde bu alandaki şikayetlerin toplamdaki payı yüzde 41,7 oldu. Sabit telefon hizmetlerinde ise en fazla şikayet yüzde 31,6 ile bağlantı sorunlarına ilişkin gerçekleşti. Elektronik haberleşme sektöründeki sabit ve mobil telefon hizmeti veren işletmeciler ile internet servis sağlayıcıları, uydu ve kablo-TV işletmecilerine yönelik tüketici şikayetleri, sektörde denetleyici ve düzenleyici kurum olan BTK’nın "tuketici.btk.gov.tr" adresinden yapılabiliyor.