Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de 2010 yılının ilk 2 ayında rakiplerine göre yüzde 10 pahalı olmasına rağmen satışlarını yüzde 87 artırıp yüzde 13.7’lik pazar payıyla zirveyi zorlayan Volkswagen, bugüne kadar Türkiye’deki en yüksek pazar payına ulaştı. Doğuş Otomotiv-VW Türkiye Genel Müdürü Vedat Uygun, “Pazar payımız Türkiye’de tarihinin en yüksek seviyesine geldi. Hedefimiz geçen yıl yüzde 7.2 olan pazar payımızı bu yıl yüzde 8.2’ye oturtup 30 bin araç satmak. Bu rakam aslında bu yıl VW’den alabileceğimiz araç sayısı. Eğer ilk iki aydaki talep patlaması yıl genelinde aynı şekilde devam ederse o zaman Yunanistan gibi kriz yaşayan ülkelerden araç tedarik edip, daha yüksek satışa ulaşabiliriz” diye konuştu.
Bilinirliği en yüksek marka
255 beygir gücündeki Golf R’ın Norveç’te gerçekleşen uluslararası test sürüşünde görüştüğümüz Uygun, Volkswagen’in Türkiye’de bilinirliği en yüksek marka olduğunu belirtti. Türkiye’de katma değeri en yüksek marka olduklarını da hatırlatan Uygun, “Alırken rakipleri göre fiyatlarımız biraz daha pahalı olsa da kullanım maliyetleri açısından bu farkı ortadan kaldırıyoruz. Bunun en basit örneğini kiralama şirketlerinden öğreniyoruz. Bugün kiralama şirketlerinde araçların ortalama servis maliyeti 128 Euro’yken VW modellerinin ortalama maliyeti 86 Euro. Bu da VW’nin ne kadar katma değeri yüksek bir marka olduğunu gösteriyor”diye konuştu.
5 yeni modelle atak
Vedat Uygun, 2009 yılında istedikleri sayıda otomobili temin edememelerine rağmen satışları artırıp 26 bin 760 adede çıkardıklarını belirterek şöyle konuştu: “Pazar payımızda yüzde 7.2’ye çıktı. 2010 yılında 5 yeni modelle pazar payımızı yüzde 8.2’ye çıkartıp 30 bin araç satmayı hedefledik. 2011 hedefimiz ise 40 bin araç satıp yüzde 10’luk pazar payına ulaşmak. Bu yıl model atağına bu ay lansmanını yaptığımız 255 beygir gücündeki Golf R ve Scirocco R modellerimizle başlıyoruz. İkinci çeyrekte ise yeni Touareg’i ve 170 beygirlik Polo GTI’yı satışa sunacağız. Yılın üçüncü çeyreğinde ise yeni Touran’ı getireceğiz. 5 modelin 3’ü sportif modellerden oluşuyor.”.
Buzda test
GOLF R’ın performansını ve 4 çeker özelliklerini VW’nin Türkiye’deki iş ortakları ile birlikte Norveç’in Geilo bölgesinde, donmuş gölün üzerinde test ettik. Kaputunun altındaki 255 beygirlik gücünü, 4 çeker sistemle birleştiren Golf R, buzun üzerinde adeta şov yaptı. Aracı yolda tutan, savrulmasını önleyen ESP sistemini kapattığımız anlarda dahi buzda savrulmayan ve çok iyi yol tutan Golf R’ın performansı büyük beğeni topladı.
VW, Türkiye’ye ilk hibrid aracını yıl sonu getiriyor
DOĞUŞ Otomotiv-VW Genel Müdürü Vedat Uygun, Haziran ayında Türkiye’de satışa sunacakları yeni Touareg’in hibrid versiyonunu ise yıl sonunda getireceklerini söyledi. Böylece VW, Türkiye’de ilk hibrid aracını piyasaya sunmuş olacak. Uygun, yeni Touareg’den yılda 300 adet satmayı hedeflediklerini belirterek, “Dizel Touareg’e göre fiyatının yüzde 20 daha pahalı olacağını düşündüğümüz hibrid Touareg’den ise Türkiye’de 30 adet satacağımızı düşünüyoruz. Yani toplam Touareg satışlarının yüzde 10-15’i hibrid’den oluşabilir”
diye konuştu.
En güçlü Golf, 100 kişi için Türkiye’ye geliyor
255 beygirlik TSI motoruyla gelmiş geçmiş en güçlü Golf olan ‘Golf R’ bu ay içerisinde Türkiye’de 49 bin 500 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Golf R’nin, model serisinin en üzerinde yer aldığını belirten Vedat Uygun, aracın 2 litre TSI motor ve standart olarak DSG şanzıman seçeneğiyle satılacağını belirtti. Uygun, “Türkiye’de yılda 100 adet Golf R satmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Golf R’nin, Golf modelinin karakteristik özelliklerinin yanı sıra, daha fazla güçle daha tasarruflu bir sürüşü birleştirdiğini söyleyen Uygun şunları söyledi: “Dört silindirli, 2.0 lt hacimli, turbo şarjlı, yüksek düzeyde geliştirilmiş doğrudan püskürtmeli TSI motorlu Golf R, 0’dan 100 kilometreye 5.7 saniye gibi kısa bir sürede çıkıyor. DSG şanzımanı sayesinde üstün bir performans sergileyen Golf R, bu gücünü yola, standart donanım olarak sunulan, Volkswagen’in en yeni nesil 4MOTION dört tekerlekten çekiş sistemi aracılığıyla iletiyor. 100 km’de ortalama 8.4 litre yakıta ihtiyaç duyan Golf R’nin CO2 emisyon değeri de yalnızca 195 g/km.” Golf R’nin performansının ve gücünün, görüntüsüne de yansıdığını ifade eden Vedat Uygun, “İki krom egzoz borusu, bir “R özelliği” olarak tamponun ortasına entegre edilmiş difüzörün altında göze çarpıyor. Yeni jantlar, R-logolu siyah fren kaliperleri ve yeni tampon tasarımı gibi unsurlarla kişiselleştirilmiş Golf R ilk bakışta dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor” dedi.