Ünsal TURAN / KOPENHAG
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 26, 2005 01:46
Türkiye'deki ilk mağazasını İstanbul Ümraniye’de kuran İsveç kökenli mobilya ve ev aksesuarı mağaza zinciri IKEA’nın ikinci mağazası, önümüzdeki yıl bahar aylarında İzmir Bornova’da açılacak.
IKEA Türkiye Genel Müdürü Mikael Bartroff, ilk mağazanın 5 Mayıs 2005 tarihindeki açılışından bu yana tüketicilerden yoğun ilgi gördüklerini belirterek, dört yıl içerisinde açmayı öngördükleri 4 mağaza ve bir lojistik merkezi projesinin planlandığı şekilde yürüyeceğini dile getirdi.
2008’E KADAR 54 MAĞAZA:
Daha ileri dönemlerde talebe ve ilgiye göre daha fazla mağaza açma konusunu değerlendireceklerini anlatan Bartroff, 2008 yılına kadar Türkiye’de 4 mağazaya ulaşacaklarını dile getirdi. Bartroff, ‘İkinci mağazamız 2006 baharında İzmir Bornova’da açılacak. İstanbul ve Ankara’da IKEA mağazaları açılacak. Açılıştan beri mağazaya olan ilgi, yoğun şekilde devam ediyor. Ziyaretçi sayımız 1 milyonu geçti’ dedi.
IKEA’nın gelişinin pazarın gelişmesi yönünde faydalı olduğunu ifade eden Bartroff, ‘Pazar disipline olacak, kar marjları aşağıya çekilecek, düşük fiyatlı, kaliteli ürünlerin üretilmesi yönünde de gelişmeler olacak’ diye konuştu.
REKLAM DA BÜYÜYECEK:
Ayrıca reklam pazarının da büyüyeceğine işaret eden Bartroff, IKEA’nın pazara girmesi ile mobilya ve ev aksesuarı reklam pastasının büyüdüğünü gördüklerini de belirti.
IKEA’nın açılışı ve gösterilen ilginin, yerli üretici veya küçük perakendeciler üzerinde yansımalarını da değerlendiren Mikael Bartroff, pazardaki üreticilerin daha işlevsel ürünleri piyasaya sunmaya başlayacaklarını kaydetti. Yerli üreticilerin aynı zamanda tasarıma da önem vererek kaliteli ürünlerle dış pazarlarda rekabete açık olmaya başlayacaklarına işaret eden Bartroff, Türkiye’deki mevcut üreticilerin zaten yurt dışı pazarlarda yavaş yavaş artan bir ihracat oranına sahip olduklarını dile getirdi. Bartroff, IKEA’nın gelmesiyle pazarı büyüttüklerine inandıklarını ve bu konuda en büyük avantajı da tüketicilerin yaşayacağını kaydetti.
IKEA, çalışanlarına türban standardı getirdi
DÜNYANIN en büyük mobilya firmalarından biri olan IKEA türbana çözüm buldu. Danimarka ve Türkiye aralarında olmak üzere 44 ülkede 8 bin 400 çalışanı bulunan IKEA firmasının Londra’daki Edmonton Mağazası’nda görevli 25 Müslüman kadın çalışan için yeni türban tasarlandı. Thehijabshop adlı İnternet firması tarafından IKEA için üretilen türbanların, işçi alımında türban sorununa çözüm getireceği ve bundan böyle hukuksal sorun yaşanmayacağı bildirildi. İsveç firması olan IKEA yöneticileri, ‘Birçok Avrupa ülkesinde Müslüman kadınları işe alırken türban sorunu yaşanıyor. Bu konuda davalar açılıyor. Biz, çalışanlarımızın tek tip giyinmeleri açısından yola çıkarak, Müslüman kadın çalışanlarımız için üzerinde IKEA amblemi bulunan türbanlar ürettirdik. Böylece türban sorununa bir çözüm bulduk. Şayet Müslüman asıllı çalışanımız türban takmakta ısrar ederse, kendi amblemimizi taşıyan tek tip türbanı kullanmasını isteyeceğiz. Bu şekilde hukuksal sorumluluğu üzerimizden atmış oluyoruz. Zaten IKEA olarak bizim mağazalarımızda çok sayıda yabancı asıllı çalışıyor. Firmamız ayrımcılığa karşı’ dediler. Geçtiğimiz ay, Oslo’da A Möbler adlı IKEA mobilyası satan mağaza, türbanlı bir Müslümanı işe almamış ve Irkçılıkla Mücadele kuruluşu mazağa hakkında suç duyurusunda bulunmuştu. Suç duyurusunun ardından A Möbler söz konusu genç kadına iş vermişti. IKEA firmasının ürettiği türbana ‘IKEA-HİJAB’ adı verildi.