Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM), ’10 İl 10 Ülke’ hedefiyle ihracatı artırabilmek için nokta atışı yapacak. İhracatta önemli paya sahip 10 il ile 10 hedef ülke eşleştirilerek bu pazarlara satışlar artırılacak. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Her bir ilimiz ihracatını yüzde 10 arttırsa bunun toplam ihracatımıza etkisi yaklaşık yüzde 8 olacak” dedi. TİMAKADEMİ’nin ‘10 İl 10 Ülke’ hedefiyle başlatacağı konferansların ilki 3 Mayıs günü Gaziantep’te gerçekleştirilecek. 600 milyar dolarlık pazara sahip İngiltere pazarı ile eşleştirilen Gaziantep’li ihracatçıların, bu ülkeye satışlarını artırması hedefliyor.
TİMAKADEMİ’nin ’10 İl 10 Ülke’ hedefinin önemine değinen Büyükekşi, hem ihracatçı sayısını, hem de ihracat değerini en üst seviyeye çıkarabilmek için çalıştıklarına dikkat çekti. Firmalara dünya pazarları hakkında bilgi vermeyi amaçladıklarını söyleyen Büyükekşi, “Hedefimiz, ihracatçımızı doğru pazarlara kanalize etmek. Farkındalığımızı artırarak bir adım önden düşünmek. Tecrübe ve bilgi birikimi paylaşımı kanalıyla sağlıklı bir ihracat ekosistemi oluşturmak. 2023 hedefimiz olan 500 milyar dolar ihracatı yakalayabilmemiz için illerimizin potansiyelini sonuna kadar kullanarak doğru ve farklı pazarlara kanalize etmek. Ünlü bir düşünür şöyle der, ‘İradenin büyüdüğü yerde, zorluklar küçülür.’ Biz de irade ne kadar büyürse zorluklar küçülür diyoruz. Amacımız, Türkiye’nin dünya ekonomisindeki yerine pozitif ve ölçülebilir katkılar yapmak” dedi.
Gaziantep ile İngiltere eşleşmesinin ardından sırasıyla Ankara-Çin, Antalya-Almanya, Bursa-ABD, Denizli-İtalya, Adana-Suudi Arabistan, Kayseri-Fransa, Konya-İran, İstanbul-BAE ve İzmir-Polonya illeri ve ülkeleri adına hedef ülke konferansları gerçekleştirilecek. Bu konferanslarda da hedef ülkelerin sunduğu fırsatlar ihracatçılarla paylaşılacak.