Güncelleme Tarihi:
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Turan Sarıgülle, 1997'de, 10.2 milyar dolarlık ihracatla iyi bir yılı geride bıraktıklarını bildirerek, ‘‘Türk giyim sanayi ihracatta dünya altıncısı oldu’’ dedi.
Sarıgülle, yaptığı açıklamada, 1997 yılının tamamında yüzde 15.2'lik ihracat artışı sağladıklarını, Kasım ayı sonu itibariyle, Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yönelik ihracatın yüzde 6, ABD'ye yönelik ihracatın yüzde 24 arttığını bildirdi. Toplam ihracat içinde AB'nin payının yüzde 70'den 65'e indiğini belirten Sarıgülle, şunları kaydetti: ‘‘Pazar çeşitlendirmesi hedefini yakaladık. Üstelikbu başarı, AB dışı pazarlarda, fiyat artışıyla sağlandı. AB pazarında örme ve dokuma ürünleri fiyatlarında meydana gelen azalma, dolar-mark paritesindeki mark aleyhine dalgalanmadan kaynaklandı. Bu pazarın hem kategoriler bazında, hem de ülkeler bazında hala değerlendirilmeye müsait olduğu rahatlıkla söylenebilir.’’
Global rekabette avantajlı konumda bulunan Türk giyim sanayinin bu avantajını sürdürebilmesi için, şirketlerin yönetim ve sermaye yapılarını mutlaka güçlendirmesi gerektiğini vurgulayan Sarıgülle, ‘‘Türkiye'de şirket sahipleri, şirketlerinden daha zengindirler. Bu yapının mutlaka tersine dönmesi gerekir’’ dedi.
Hükümetin de makroekonomik dengelerde istikrarı sağlamasının önemine işaret eden Sarıgülle, şöyle devam etti:
‘‘Antienflasyonist bir politikayı benimsemeyen, özelleştirmeleri gerçekleştirmeyen, vergi reformunu yapmayan bir hükümetin, sanayiden ihracat atağı beklemesi haksızlıktır. Sektörümüz en büyük pazarı olan AB'de, şu anda krize girmiş olan Uzakdoğu ülkeleriyle arasını fazlasıyla açmıştır. Türkiye'yi en yakından izleyen ülke, 976 milyon Avrupa Para Birimi (ECU) ile Endonezya'dır. 7 Güneydoğu Asya ülkesinin AB ihracatı, Türkiye'nin AB ihracatından daha azdır. Bu ülkeler krizden çıkmak için ihracata asılacaklardır. Mesafenin korunması, hükümetin alacağı tedbirlere bağlıdır.’’