Güncelleme Tarihi:
Ä°HKÄ°B'DEN yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Gültepe, Türk markalarını ve tasarımcıları küresel vitrine taşıyan MBFWI'nin 12. sezonunun açılışını deÄŸerlendirdi.Â
Gültepe, Türkiye'yi ucuz hazır giyim üreticisi ülke kimliÄŸinden sıyırıp küresel moda endüstrisinin merkezlerinden biri yapmak istediklerini aktararak, geçen yıl yakaladıkları 17 milyar dolarla Türkiye'nin ikinci büyük ihracatçı sektörü olduklarını ifade etti.Â
"OYUN PLANIMIZI DEĞİŞTÄ°RDÄ°K"Â
Mustafa Gültepe, net ihracat getirisinde tüm sektörlerin açık ara önünde olduklarını belirterek, ÅŸunları kaydetti:Â
"Ãœlkemize her yıl net 14 milyar dolar döviz kazandırıp cari açığın kapatılmasına büyük katkı sunuyoruz. Türkiye dünyanın 5’inci büyük hazır giyim tedarikçisi konumunda bulunuyor. Bizim uzun vadeli hedeflerimize ulaÅŸabilmemiz için düşük katma deÄŸerli üretim ve ihracat ile gidecek yolumuz kalmadı. Bu gerçekten hareketle oyun planımızı deÄŸiÅŸtirdik. Geçen yıl kamuoyuna ilan ettiÄŸimiz 'Hazırgiyim Sektörü Strateji Belgesi' ışığında yeni bir eylem planı hazırladık. 4 yıllık hedeflerimizin yer aldığı 'Dört Dörtlük Eylem Planımız' uyarınca hazır giyim ihracatında kilogram birim fiyatını 20 dolardan 30 dolara çıkaracağız ve böylece mal bazında miktar olarak hiçbir artış olmasa bile sektörel ihracatımıza 9 milyar dolar artı yazdıracağız."Â
Ä°hracatta kilogram birim fiyatı arttırmanın yolunun tasarımdan, markalaÅŸmadan ve inovatif üretimden geçtiÄŸini anımsatan Gültepe, Ä°HKÄ°B olarak bu konuda sektöre her türlü desteÄŸi verdiklerini aktardı.Â
Ä°HKÄ°B’in dünya çapında bir marka haline getirdiÄŸi MBFWI sayesinde Türk markalarının ve tasarımcılarının küresel vitrinde yerlerini aldıklarını belirten Gültepe, "Türkiye'nin hazır giyimde markalı ihracatı yüzde 10 civarında. Tasarım odaklı ihracatta ise yüzde 1’in altındayız. Yani arzu ettiÄŸimiz yerin çok uzağındayız. Dört Dörtlük Eylem Planı'mızla 4 yılda markalı ihracatımızı yüzde 25’e, tasarım odaklı ihracatımızı ise yüzde 5’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaÅŸmada 12. sezonuna giren MBFWI büyük rol üstlendi. MBFWI ve The Core ile yeni tasarım ekonomisi yaratıp, ihracatta 9 milyar dolar artı yazacağız." ifadelerini kullandı.Â
"19 MÄ°LYAR DOLARLIK REKOR Ä°HRACAT HEDEFÄ°MÄ°ZE ULAÅžACAÄžIMIZA Ä°NANIYORUM"Â
Ä°HKÄ°B'in öncülüğünde düzenlenen ve Türk markaları ile tasarımcıları küresel vitrine taşıyan MBFWI, Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nde (PSM) 11-14 Eylül'de gerçekleÅŸtirilecek. Moda haftasında markalar ve tasarımcılar 2019 Ä°lkbahar/Yaz koleksiyonlarını sergileyecek.Â
Marka ve tasarımcıların küresel alım devleri ile buluÅŸturan MBFWI'nın yarattığı sinerji sayesinde hedeflerine çok daha hızlı ulaÅŸacaklarına inandıklarını aktaran Gültepe, ÅŸunları kaydetti:Â
"Öte yandan, Ä°HKÄ°B olarak sanayici ve tasarımcı iÅŸbirliÄŸine de büyük önem veriyoruz. Bu çerçevede MBFWI ile eÅŸ zamanlı düzenlediÄŸimiz The Core Ä°stanbul’da konsept deÄŸiÅŸikliÄŸine gittik. The Core Ä°stanbul’u bu sezondan itibaren tasarımcılarımızla markalarımızın bir araya gelip yeni iÅŸ birliklerine imza atacakları bir organizasyona dönüştürdük. Bu platformda Türk üreticiler, tasarımcılardan sadece koleksiyon deÄŸil aynı zamanda model de satın alarak ihracata yönelik yeni ve yerli tasarım ekonomisi yaratacak. Bugüne kadar buna benzer bir iÅŸ birliÄŸi gerçekleÅŸmedi. Bu kapsamda birebir tanıtım ve toplantılarla doÄŸru üreticinin doÄŸru tasarımcıyla bir araya gelmesini saÄŸlayacağız."Â
Sektör olarak 2018’e 19 milyar dolar ihracat hedefi ile baÅŸladıklarını anımsatan Gültepe, 8 aylık verilerin hedefin çok uzağında olmadıklarını gösterdiÄŸini aktardı.Â
Gültepe, 2018’in 8 aylık bölümünde geçen yıla göre yüzde 4 artıda olduklarını bildirerek, ÅŸu bilgileri verdi:Â
"2017'nin ocak-aÄŸustos döneminde 11 milyar 340 milyon dolar olan ihracatımız bu yılın aynı döneminde 11 milyar 797 milyon dolara çıkmış bulunuyor. Aslında 8 ay itibarı ile 12 milyar doların üzerinde olabilirdik. Kurban bayramındaki 4 günlük kayıp performansımızı olumsuz etkiledi. Önümüzdeki 4 ayda bu farkı kapatacağımıza ve 19 milyar dolarlık rekor ihracat hedefimize ulaÅŸacağımıza inanıyorum. Bu yıl net ihracat gelirimizi de 14 milyar dolardan 16 milyar dolara çıkarmış olacağız."Â