Güncelleme Tarihi:
İhracattaki hızlı artışla yakaladıkları bu rekor büyüme sayesinde BSH yönetiminin, Türkiye operasyonunu bölgenin merkez üssü haline getirdiğini söyleyen BSH Ev Aletleri CEO’su Norbert Klein, “2011 sonu itibarıyla BSH Türkiye’nin bölgesel sorumluluk alanı, Türkiye ve Orta Asya’ya, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Yakın Doğu bölgelerinin eklenmesiyle 30 ülkeye ulaştı. 350 milyon nüfuslu bölge sorumluluğunun BSH Türkiye’ye verilmesinin başlıca nedeni, şirketimizin global ekonomik kriz koşullarında bile elde ettiği büyük başarılar oldu” dedi. Türk beyaz eşya pazarında Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarıyla faaliyet gösterdiklerini hatırlatan Klein, “Türkiye’deki üretim hacmimizin yüzde 13 artarak, 4 milyon sınırını geçmesi, hem ciro hem de ihracat artışında önemli katkı sağladı” diye konuştu.
İhracatını artırdı
2011 yılında ihracat hacmini 2.4 milyon birime, ihracat cirosunu da 1.3 milyar liraya yükselttiklerine dikkat çeken Norbert Klein, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Üretimimizin yüzde 54’ünü dünya pazarlarına ihraç ediyoruz. İhracat dışında, iç pazardaki payımızı da yüzde 30’a çıkardık. Üretim tesislerimize yatırım yapmaya ve yeni istihdam alanları yaratmaya devam ettiğimiz 2011’de, yüksek rekabet şartlarına rağmen ortalamanın üstünde büyümeyi başardık. Öte yandan Çerkezköy tesislerimizde, küçük ev aletleri üretimine de başladık. Bu yatırımlar sonucu Çerkezköy fabrikalarımızın kapasitesini büyük ev aletlerinde 5 milyon adede, küçük ev aletlerinde ise 2 milyon adede çıkarmayı başardık. Son beş yılda iş gücünü yüzde 71 artışla 4 bin 600 kişiye ulaştırdık.”
Pazar küçülebilir
Türk beyaz eşya sektörünün, ülke ekonomisinin başarılı performansından etkilendiğini kaydeden Klein “Tüketici güveni ve harcamaların artması, gayrimenkul yatırımlarının hızlanması gibi nedenlerle sektör, yüzde 19 gibi güçlü bir büyüme sergiledi. Türkiye, 20 milyon birimi aşan beyaz eşya üretimiyle 2011’de Avrupa’nın lider beyaz eşya üreticisi unvanını elde etti. Bu üretimin yaklaşık yüzde 72’si ihraç edildi. İki yıl boyunca yaşanan hızlı büyümenin ardından Türkiye’nin bu yıl beyaz eşyada ya küçülmesini ya da aynı seviyede kalmasını öngörüyoruz. 2012, sektör için zorlu bir yıl olacak. Ancak BSH Türkiye olarak, lider konumumuz ve inovasyon gücümüzle bu zorlukları karşılamaya hazırız.”