Güncelleme Tarihi:
İhracatçılar için en önemli hedef ülke yüzde 16,8 ile ABD. Onun ardından yüzde 14,7 ile İran, yüzde 10,4 ile Almanya, yüzde 9,1 ile İngiltere geliyor.
Toplam 470 firmanın ilk 3 aya dair yorumlarına, 2016 tahminlerine yer verilen ankete göre yeni bölgelere giren ihracatçı oranı yüzde 37,2. 2016’da üretim ile ihracatta daralmaya ihtimal vermeyen ihracatçı oranı yüzde 77 ve yüzde 68,6 olarak sıralanıyor. Karlılığın gerilemeyeceğini beyan edenlerin oranı da yüzde 59,2.
Araştırmanın verilerini açıklayan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracat ve üretimde büyüme görülürken, karlılıkların geride olduğuna işaret ediyor. Bu durumun ihracat yapılan ülkeler ile ilgili olduğunu anlatan Büyükekşi, “Karlılığımızı ancak yenilikçi ürünler üretmek ve ihraç etmek sureti ile arttırabiliriz. Katma değerli ihracat için tasarım, Ar-Ge, inovasyon ve markalaşmaya önem vermek durumundayız.” diyor.
Firmaların yatırım planlarına da değinen Büyükekşi, jeo siyasi gerilimleri atlatma adına yeni bölgelere açılımın şart olduğunu belirtiyor.
Büyükekşi, şunları ifade ediyor:
“Ankete katılan firmalarımızın yüzde 17’si ilk hedeflerini satış ve dağıtım ağını genişletme olarak açıkladı. Ülke içinde yatırımlarını yenileyerek, kapasite artırımına gitmeyi planlayan firmalarımız dışarıda da satış ağlarını ele alarak dünyanın dört bir yanına ihracat yapmayı hedefliyor. Firmalarımızın yeni bölgelere yönelmeleri bizlere umut veriyor.”