Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2007 00:00
Bugün Türkiye’de yılda 15 bin TIR ülkemizin ihraç mallarını Yunanistan üzerinden İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz gibi Avrupa Birliği ülkelerine taşıdığını söyleyen T.İ. Ro-Ro Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztiryaki "İhracat hızımızın artacağı bir projeye imza atıyoruz. Bugüne kadar sınırlarda yaşadığımız sıkıntıların sona ereceğini tahmin ediyorum. Gemilerimizle yılda 10 bin TIR taşımayı amaçlıyoruz. Buradan da hizmet bedeli olarak 15 milyon Euro gelir elde edebiliriz" diye konuştu.
TİCARET HACMİNİ BÜYÜTÜR: Ro-Ro taşımacılığının Türkiye ile İtalya arasında her yıl büyüyen dış ticaret hacminin gelişmesine katkıda bulunacağına dikkat çeken Öztiryaki, "Bugün, gelişen global ekonomik koşullarda, ürün, kalite ve katma değerin yanında, hızlı ve ekonomik teslimat yollarının geliştirilmesi de en önemli rekabet unsurlarından biri haline gelmiştir. Bu nedenle bizler de, rakiplerimizden farkla hareket ederek, rekabet gücü yaratacak teslimat yolları keşfetmek mecburiyetindeyiz" dedi. İhracatçıların bir araya gelmesiyle T.İ. Roro armatörlük şirketinin kurulduğunu belirten Öztiryaki "İtalyanın Bari şehrinde kurulu 80 TIR taşıma kapasiteli, 20 deniz mili sürati olan üç Ro-Ro gemisi sahibi, Puglia Navigazione şirketinin yüzde ellisini satın alındı. Bunun ardından, Ülkemizin en Batı noktası olan Çanakkale şehrinin Kepez limanından İtalya’nın en güney limanı Brindisi limanı arasında RoRo hattı işletmeye sokuldu" bilgisini verdi.
SINIR KAPISI KEPEZ LİMANI: Çanakkale Kepez Limanı’nın, rekor bir zamanda Türkiye’nin sınır kapısı ilan edildiğini açıklayan Öztiryaki "Aynı destekle, bir buçuk ay gibi rekor bir zamanda Bakanlar Kurulu, ihracat teşvikli ÖTV’siz motorin satışı için kararname yayınlandı. 30.12.2006’da kararnamenin yayınlanmasının ardından, liman içinde yer alan Petrol Ofisi 14 Ocak 2007’den itibaren ÖTV’siz motorin satışlarına başladı. Yine aynı destek kapsamında, gümrüklerimizle irtibatlı işlem yapan bilgisayar ortamında Gümrük ve Muhafaza Müdürlüğü sistemi kuruldu. Biz Çanakkale’de Türkiye’yi İtalya, Fransa, İspanya ve Portekiz ile birleştirdiğimize inanıyoruz, bunun ışığında yeni projeler geliştirmeyi amaçlıyoruz" dedi.
AB, TIr’ları yollarda görmek istemiyor
BUGÜN birçok Avrupa Birliği ülkesinin karayollarında tır ve kamyon gibi araçları görmek istemediğini dile getiren Öztiryaki, "AB ülkelerinin bir çoğu nakliye araçlarının karayollarını kullanmasına karşı. bunun için "Eğer benim karayollarını kullanmazsan sana pirim veririm" diyor. Biz de deniz taşımacılığında kullanmadığımız karayollarını gösterip bu primlerden yararlanmak istiyoruz" diye konuştu. Öztiryaki, Kepez’den TIR’larını gemilere yükleyen TIR şoförlerini uçakla TIR’ın gideceği son noktaya ulaştırdıklarını dile getirdi.