İhracat haritasını alacak sigortasıyla genişletiyor

Güncelleme Tarihi:

İhracat haritasını alacak sigortasıyla genişletiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2016 11:51

Türkiye’nin büyük bal şirketlerinden Balparmak’ın ihracat haritasını alacak sigortası ile büyütmeyi hedefliyor. 1994 yılından bu yana Avrupa, Ortadoğu, ABD ve Azerbaycan’a ihracat yapan şirketin ihracat pazarı, alacaklarını dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden Euler Hermes’e sigortalattıktan daha da genişledi.

Haberin Devamı

Sigorta şirketiyle yaptığı işbirliği sonrası ihracatın ciro içindeki payı yüzde 2’lerden yüzde 4’lere çıkan bal şirketi, dünyanın en büyük bal üreticisi olan Çin’e de mal satmaya başladı. Şirketin ihracat pazarındaki yeni hedefi ise İngiltere olarak gösteriliyor.

Şirketin sigorta şirketiyle 2013 yılından bu yana çalışıyor.

Balparmak Finans Direktörü Yunus Şirin, “Bilançomuzun ve işletme sermayemizin en önemli yapıtaşlarından biri olan ticari alacaklarımızın kalitesini üst düzeyde tutmak durumundayız. Ancak günümüzde alacak yönetimi operasyonu zor. Çünkü müşterilerimizin mali durumu bugünden yarına değişebiliyor ve sizin gerekli bilgiye gerekli zamanda ulaşmanız için daha geniş bilgi ağına ve operasyon gücüne sahip iş ortaklarından yardım almanız gerekiyor. Bu yüzden Euler Hermes’i sadece sektördeki ve Türkiye’deki en iyi risk uzmanı olduğu için değil, bizim ihtiyaçlarımızı en iyi anlayan firma olduğu için seçtik. İyi ki de seçmişiz” dedi.

Haberin Devamı

Şirket, bağımsız araştırma şirketlerinin verilerine göre bugün dünyanın en büyük 6’ncı bal markası olarak gösteriliyor.  

Yunus Şirin, “İhracatımızın yüzde 2’lerden yüzde 4’lere yükselmesinde Euler Hermes ile işbirliğimizin de katkısı var. Euler Hermes, ihracat alanında bize bazı konforları sunuyor. Özellikle siz müşteriyi tanımıyorsanız, müşteri de sizi tanımıyorsa ilişkideki buzların kırılması konusunda ciddi bir avantaj sağlıyor. Euler Hermes sayesinde müşterinin hangi profilde olduğunu, büyüklüğünü, finansal gücüyle ilgili herhangi bir sorun olup olmadığını teyit edip işe başlayabiliyoruz. Hem satışçılarımızın iş yapması kolaylaşıyor, hem de tahsilatı garanti altına almış oluyoruz” diye devam etti.

Şirin’e göre, sigorta şirketi müşterilerin kredibilitesini daha rahat değerlendirebildiği için Balparmak’ın teminat almakta güçlük çektiği müşteriler söz konusu olduğunda eğer sigorta şirketi söz konusu müşteriye güveniyorsa, bal şirketi de onlarla çalışmaya devam ediyor. Alacak sigortası, Balparmak için bir erken uyarı sistemi görevi görmesinin yanı sıra şirketin işini devam ettirmesini, cirosunu, tonajını sabit tutma veya artırma konusunda bir araç oluyor. Balparmak, ihracatını artırma hedefi doğrultusunda da Euler Hermes’in dünya genelindeki 40 milyonu aşan alıcı bilgisini içeren bilgi ağına güveniyor.

Haberin Devamı

Şirin, “Alacak sigortası ile bize doğrudan teminat veremeyen müşterilerimizle de çalışabiliyoruz. Bu, ciromuzu çok olumlu etkiledi. Yıllık 2-3 milyon cirosu olan bir müşterimizle Euler Hermes güvencesiyle çalışmaya devam edebilmenin ticari getirisi, ödediğimiz prim maliyetini rahatlıkla karşılar” şeklinde konuştu.

Yunus Şirin, Balparmak’ın riskini Euler Hermes’le nasıl bertaraf ettiğini de şu şekilde anlattı: “Birlikte iş yaptığımız firmalardan birinin iflas ertelemeye gitmesi söz konusuydu. Euler Hermes kapsamında 200.000 TL’lik alacağımız vardı; kalanı da teminat mektubundaydı. Şu anda bu riskin Şirket’e etkisini en aza indirmiş durumdayız. Söz konusu firmalar, Balparmak’tan daha büyük firmalar ama finansal risk, bir anda vurabiliyor. Geçtiğimiz yıl iki tane risk yaşadık ama zaten Euler Hermes poliçesinin gidişatına göre riskimizi azaltmıştık. Erken uyarı sistemi de o anlamda işe yarıyor. Böyle durumlarda iyi ki alacak sigortası yaptırmışım diyorsunuz.”

Haberin Devamı

İhracat haritasını alacak sigortasıyla genişletiyor

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!