Güncelleme Tarihi:
2011’deki özelleştirme sürecinin ardından esnek fiyat gibi farklı ugyulamalara geçişi nedeniyle zaman zaman şikayetlerle gündeme gelen İDO, bu kez odağına müşteri deneyimini iyileştirmeyi aldı. Bu misyonu da, yüzde 30 hisseyle İDO’nun ana ortakları arasında yeralan Akfen Holding Yönetim Kurulu Üyesi Pelin Akın üstlendi. Aynı zamanda Holding’in Kurucu Başkanı Hamdi Akın’ın kızı olan Pelin Akın, işe İDO’nun İstanbul’da daha çok beyaz yakalı çalışanların kullandığı Bostancı-Kabataş hattında yolculara seyir esnasında kuaför ve manikür hizmetleri sunmakla başladı. Müşteriler önceden randevu alarak saçlarına fön çektirebilecekler, ya da tırnak bakımı yaptırabilecekler.
YILDA 50 MİLYON YOLCU
Yılda 50 milyon yolcu ve 10 milyon araç taşıyan İDO’da Pelin Akın’la başlayan değişiklikler bununla da sınırlı değil. Akın, Kabataş ve Bostancı İDO iskelelerinde Markafoni satış noktası kurulmasını da sağladı. 3 ayı aşkın bir süredir bütün mesaisini İDO’ya ayıran Pelin Akın, “Önce yolcularımızla diyalogda kullanılan dili geliştirdik, daha kişiselleştirilmiş hitaplar, pozitif bir üslup benimsedik” diyor. İDO için Pegasus Havayolları’ndaki uygulamaları ve Londra metro istasyonlarını incelediğini söyelen Akın, “Kişisel ihtiyaçlara yönelme gerekliliğini gördük. İskelede ve feribotlarda yolculara sunduğumuz hizmetlerle, bazı küçük uygulamalar geliştirerek mobil alanda yolcunun bizimle yaşadığı deneyimi iyileştirmeyi, mümkün olan her yerde İDO’yu tercih etmesini sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
Yunan adalarına sefer talebi
İDO olarak hat açmaları için talepler geldiğini belirten İDO Genel Müdür Yardımcısı Murat Altıkardeşler, “Ancak bizim için fizıbıl olması önemli. Bu yıl 2 yeni gemi alacağız. Hangi hatlar fizıbıl araştırıyoruz. Bunlar arasında Antalya gibi merkezler dışında Yunan Adaları da var. Bodrum ve Çeşme’den Yunan Adaları’na hat olabilir.
İptalleri erkenden bildirecek
İDO’nun teknolojik altyapısını da güçlendirdiklerini belirten Pelin Akın, “Bu alandaki projemizi tamamlamamıza çok az kaldı. Yakında mobil ve tablet cihazlar dahil online platformlardan bilet alımı çok daha kolay olacak. Sefer iptallerini çok daha önceden yolcularımıza haber vermeyi amaçlıyoruz. Bunun için sefer takipleri, iptal haberleri konusunda yolcularımızı daha erken bilgilendireceğiz ki böylece erkenden günlerinin kalan kısmını planlayabilsinler” diye konuştu.
Hayallerimi ilk babamla paylaşırım
PELİN Akın, babası Hamdi Akın ile İDO konusunda nasıl bir fikir alışverişleri olduğunu şu sözlerle anlatıyor: “Babamdan tavsiye almaya her an devam ediyorum. Fikirlerimi de önce ona anlatıyorum, sonra İDO’daki yönetimle konuşup ondan sonra diğer ortaklardan onay alma noktasına getiriyoruz. HHassas dengeleri bozmamak adına bazen beni frenlemesi bezen cesaretlendirmesi benim için önemli.”