Güncelleme Tarihi:
Radikal Ekonomi Koordinatörü Sefer Levent bugünkü köşesinde İDO'nun gündemine aldığı yeni fiyat politikasını kaleme aldı:
İDO tepki toplayan fiyat sistemini değiştiriyor. Esnek fiyat kalacak ancak fiyat aralıkları daraltılacak.
İtiraf edeyim, İDO’daki sıkıntıları kaleme aldığım yazıların bu kadar çok ilgi çekeceğini ben de tahmin etmiyordum. İDO ile yolculuk yapan pek çok okurumdan mail aldım. Özellikle bilet iadesi, karta para iadesi gibi sorunlar içeren bir bölümünü İDO yetkilileriyle paylaştım. Onlar da okurlarla irtibata geçerek sorunların çözümlenmesi konusunda yardımda bulundu. Tam geçmiş yıllarda yaptığım seyahatler ile bu yıl gerçekleştirdiğim seyahatleri karşılaştıracak ayrıntılı bir bilet analizine hazırlanıyordum ki önemli bir duyum aldım. Esnek fiyat uygulaması ve ücretlendirme politikasıyla ağır eleştiriler alan İDO fiyat indirimine gitmeye hazırlanıyordu. Bu duyumun doğru olup olmadığından emin olmak için İDO CEO’su Önder Sezgi’yi aradım.
Aldığım bilgi doğruydu. İDO yetkilileri önümüzdeki hafta bir basın toplantısı yaparak yeni fiyat sisteminin ayrıntılarını kamuoyu ile paylaşacak. Bu yüzden Sezgi benimle kısıtlı bilgi paylaşımında bulundu. Yine de kendisinden yönetime sunmaya hazırlandıkları yeni fiyatlandırma sistemiyle ilgili bazı ipuçları almayı başardım.
Sezgi, eleştirilerin özellikle esnek fiyat yönteminden kaynaklandığına dikkat çekti.
Yeni sistemde esnek fiyat uygulamasından vazgeçilmeyecek. Ancak fiyat aralıkları yüksek olmayacak. Sezgi yeni fiyatların sabit fiyatlara alışmış yolcuları bile tatmin edecek basitlikte olacağını söyledi. Salon salon, koltuk adetleriyle birlikte fiyat aralıkları da verilecek. İDO yetkilileri enflasyon ve maliyet artışlarını da şeffaf bir biçimde açıklayarak yeni fiyatların nasıl oluşturulduğu konusunda çok net bilgiler verecek.
Online ve çağrı merkezinden bilet alanların yanı sıra son dakika gişeden bilet alanlar da sürpriz fiyatlarla karşılaşıyordu. Bunun farkında olduklarını belirten Önder Sezgi yeni sistem ve fiyatlar açıklandığında artık yolcuların son dakika sürprizleriyle karşılaşmayacağını da söyledi.
Önümüzdeki hafta açıklanacak yeni fiyatlar yaz sezonunun sona ereceği 15 Eylül’e kadar geçerli olacak. İDO yetkilileri kış döneminde aynı fiyat uygulamasına devam edip etmeyeceklerine yaz dönemindeki yeni fiyat sisteminin performansını da göz önünde bulundurup karar verecek.
53 milyon yolcu taşıdıklarını, bunların iç hatları kullanan 46 milyonu ile ilgili herhangi bir sıkıntıları olmadığını belirten Sezgi, “Sıkıntımız, daha çok Bandırma, Bursa, Yalova hatlarındaydı. Burada iyi niyetle, müşteri lehine olacağını düşündüğümüz esnek fiyat uygulaması çok eleştirildi.
Bu eleştirileri dikkate alıp yeni bir uygulamayı devreye sokmaya karar verdik. Artık karmaşık fiyat bandı uygulaması olmayacak. Daha cazip, daha basit bir fiyat aralığı olacak” diye konuştu.
Önder Sezgi’den aldığım ipuçları böyle... Geçen yıllarda İDO ile yaptığımız seyahatler ve ödediğimiz ücretler ortada. Bakalım İDO’nun önümüzdeki hafta duyurmayı planladığı yeni tarife ve ücretlendirme sistemi kamuoyunu ne kadar tatmin edecek. Tüketici derneklerinin dava konusu ettiği, yolcuların tepki gösterdiği ve basının ağır eleştiriler yönelttiği İDO başarılı bir kampanya ile yaralarını sarabilecek mi? Milyonlarca yolcuyu ilgilendiren bu önemli duyuruyu merakla bekliyoruz...