Güncelleme Tarihi:
Söz konusu 2 feribot Libya’daki iç karışıklığın ardından Türk vatandaşlarını 2011 yılında Türkiye’ye getirmişti. Yenikapı’ya bağlanan iki feribotun sigorta, bakım gibi masrafları İBB’ye kalmış oldu. İBB, İstanbul içinde çalışamayacak kadar büyük olan feribotların 10 yılı geçmeyecek süreyle kiralayabilmek ya da satabilmek için İBB Meclisi’nden yetki istedi. Teklifi inceleyen Hukuk - Plan ve Bütçe ortak komisyonu, satışı talep edilen gemilerin Ticaret Kanunu’na göre taşınmaz mal sayılamayacağını değerlendirip, satış için meclisin yetkisine gerek olmadığı gerekçesiyle dosyayı iade etti. Yani İBB, Meclis onayına gerek olmadan gemileri satabilecek.
Ak Partili Hukuk Komisyonu Başkanı Muhammet Kaynar, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’na, belediye başkan adaylığı sürecinde, İstanbul’da deniz ulaşımını 3 katına çıkartılacağına ilişkin vaadini hatırlatıp, “Şimdi bu vaadin tam tersi teklif yapılıp Osmangazi ve Orhangazi feribotları satılmak isteniyor” dedi.
Kaynar, İBB’den, söz konusu feribotları satmak ve hizmeti durdurmak yerine, çalıştırmasını istedi. Kaynar, “Firma bu feribotları iade ederken, ‘Bu feribotların her birini 15 milyon Euro bedelle isterseniz biz satabilir, size müşteri bulabiliriz’ diye bir yazı yazmış. Bu yazılar dosyada mevcut. Bu feribotlar, Cumhurbaşkanımızın belediye başkanı olduğu dönemde satın alındı. Yıllardır hizmet veren bu feribotların faaliyetinin sona erdirilmesi İstanbullular adına üzücü. Feribotlar faaliyetlerine devam etmeli.” CHP’li Hukuk Komisyonu Üyesi Mithat Çelik ise “Osmangazi Köprüsü bu gemilerin cirolarını çok düşürdüğü için, İDO artık ‘Bakım, onarım bedellerini dahi karşılayacak durumda değilim, bundan sonra çalıştıramayacağım’ diyor. Feribotların İstanbul içi trafikte kullanılması zaten mümkün değil. İskeleleri dahi İstanbul’da yok” dedi.