Esra AKGEMCİ/ ANKARA
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 17, 2008 21:01
TÜRKİYE’DE 2008 yılında, içki üretimi artmasına rağmen, resmi tüketim rakamlarındaki düşüş dikkat çekti. Sigara ve alkollü içkide kaçakla mücadele amacıyla geçen sene 5 Kasım’da yürürlüğe giren bandrol uygulaması, üretimi kayıt altına alırken, tüketim rakamlarına olumsuz yansıdı.
Sektörlerin performanslarını ölçen araştırma şirketi Nielsen’in raporuna göre, 2008’in ilk altı ayında alkollü içecek tüketimi yüzde 12 azaldı. Raporda, bu gerilemenin, geçen senekinin 10 kat üzerinde olduğu da vurgulandı. Nielsen analistlerine göre, resmi tüketim rakamlarındaki düşüş, sektördeki yüzde 23.8’lik fiyat artışından ve bandrol uygulamasından sonra gerçekleşti. Üretim arttıTütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (TAPDK) açıkladığı, bu yılın ilk üç ayına ait piyasa arzı verilerinde ise, özellikle şarap, rakı ve bira üretimindeki artış dikkat çekiyor. Yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine oranla şarap üretimi ikiye katlanırken, bira üretimi yüzde 17’lik artışla 200 milyon litreye, rakı üretimi ise yüzde 27’lik artışla 11.3 milyon litreye çıktı. Türk insanı rakıyla tekrar buluşuyorMEY İçki Pazarlama Direktörü Çiçekten Becel: "Rakı pazarındaki bu yılın lk çeyreğinde yaşanan toparlanma, ikinci çeyrekte daha da hızlanarak hissedilir bir artışa geçti. Bu ivmenin arkasındaki ana nedenler; pazardaki rekabetin giderek yoğunlaşmasına bağlı olarak artan pazarlama faaliyetleri ve alkollü içkilerdeki bandrol uygulaması ile gerçekleşen kayıt dışı tüketimin önemli ölçüde azalması. Sadece Mey’in bu dönemde üç ana markasında önemli yenilikler oldu. Aslında bu dinamik dönemi, ’Türk insanı rakısıyla tekrar buluşuyor’ olarak adlandırabiliriz. Rakının popülaritesi de önemli ölçüde arttı."