Mert TEMİZKAN
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2011 00:00
İhracata yüklenmeye karar veren Peyman, fıstık ürünlerinden Nutzz’u piyasaya sundu. Peyman CEO’su Ayhan Güneş, bu yıl 10 milyon dolar ihracat hedeflediklerini, 1-2 yıl içerisinde 50 milyon dolara çıkabileceklerini söyledi. Güneş, “Türkler için çekirdek neyse Avrupalılar için de fıstık o anlama geliyor” dedi.
KURUYEMİŞ sektörünün önde gelen firmalarından Peyman, ihracat atağına geçti. Peyman, Nutzz adıyla fıstık ürünlerinden oluşan yeni markayı piyasaya sundu. Peyman CEO’su Ayhan Güneş, “Bu yıl hedefimiz 10 milyon
dolar. İlk 6 ayda 5 milyon doları geçtik. Büyük ihtimalle koyduğumuz hedefi de aşacağız. 1-2 yıl içerisinde 50 milyon dolara çıkarız. Türkler için çekirdek neyse Avrupalılar için de fıstık o anlama geliyor. Nutzz’u tamamen ihracat hedefimiz doğrultusunda pazara sunduk” dedi.
Hevesimiz yarım kaldıGeçen yıl 3 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını ifade eden Güneş, şunları söyledi: “Çok avantajlı bölgeleri bir an da kaçırıyoruz. Suriye’ye tam giriyorduk, olaylar çıkınca hevesimiz kursağımızda kaldı. Libya’da tam ayaklarımız yerden kesiliyor derken, olaylar çıktı ve bir anda tüm işlerimiz durdu. Aylık 300 bin dolarlık satış yapıyorduk. Şimdi tekrardan ticaretimizi eskiye döndürmek için distribitörlerle görüşmeler yapıyoruz. Bölgede iş yapmak cesaret istiyor.”
Irak harika pazarIrak pazarında çok başarılı bir operasyon gerçekleştirdiklerini belirten Güneş, şöyle konuştu: “Kasım ayından itibaren bölgede faaliyet göstermeye başladık. Hem bölgenin tüketim alışkanlıkları bize uydu hem de distribitörümüz çok becerikli çıktı. Bölgeye yaptığımız satışın yüzde 80’i çekirdek ürünlerimiz ‘Çitliyo’ oldu. Irak bizim için çok büyük bir şans oldu. Şu anda aylık ortalama 800 bin dolarlık satış yapıyoruz. Ancak bölgedeki olaylardan dolayı dönemsel olarak durgunluklar yaşayabiliyoruz. İnsanlar bazen 10 gün evinden çıkmıyor.”
Defans için ürettik
Güneş, Nutzz’la ilgili şunları anlattı: “Mayıs ayında piyasaya çıkmış olmasına rağmen, Irak’a haftada 2 TIR gönderiyoruz. Nutzz’u rekabet için çıkardık ama bu rekabeti biz başlatmadık. Bir anlamda defansa geçmek için ürettik. Verdiğimiz payları geri alacağız. Kuruyemiş bize göre derya deniz.”
Ev partilerine bile sponsorluk isteyen varSPOR kuruluşlarına sponsor olmanın ilgilerini çektiğini belirten Ayhan Güneş, “Amatör küme takımlarından Emirdağ Spor’a sponsor olduk. Emirdağ’da 30 yıllık geçmişimiz var, kurulmadan önceki halimizi biliyorlar. Bir kaç tane daha lokal sponsorluk verebiliriz. İleride büyük takımlara da sponsor olmayı düşünebiliriz. Çok ilginç sponsorluk talepleri geliyor. Ev partilerine bile sponsor olmamızı isteyenler var” dedi.
215 milyon lira ciro hedefliyorPEYMAN CEO’su Ayhan Güneş, 2011 yılında yüzde 50 büyüme hedeflerinin olduğunun altını çizerek, “Geçtiğimiz yıl yüzde 48 büyüdük. Bu yılki hedefimize yılın ilk 6 ayında ulaştık. Geçtiğimiz yıl 143 milyon lira olan ciromuz bu yıl sonunda 215 milyon liraya ulaşacak” dedi.
Eskişehir’e 12 milyon Euro yatırdı, 2012’de taşınacakESKİŞEHİR’deki yeni fabrika inşaatının bittiğini belirten Ayhan Güneş, “Eylül ayında yeni fabrikaya geçmeyi düşünüyorduk ama üretim kaybı yaşamayalım diye taşınma işini 2012’ye erteledik. 12 milyon
Euro yatırım yaptık. Mevcut kapasitemizi yüzde 60 artırmış olacağız. Günlük kapasite 30 bin tona ulaşacak” dedi.