Güncelleme Tarihi:
Müdür Tan, şunları kaydetti: "Biga Entegre Çelik Tesisleri'nde 5.5 milyon ton/yıl kapasiteli üç çelikhane, 3 milyon ton/yıl kapasiteli üç haddehane, 223 milyon metreküp kapasiteli oksijen tesisi, 145 bin ton/yıl kapasiteli kireç tesisi, 1,5 milyon ton/yıl kapasiteli agrega sahaları, 24 bin ton/gün tatlı su elde kapasiteli reverse-osmoz, gemi inşa tersanesi, üç adet iskelesi ve toplam 1660 metre rıhtım yanaşma boyuyla ki Türkiye’nin kapasite olarak en büyük dökme yük limanıdır, günde 30 bin ton yükleme, 90 bin ton boşaltma kapasiteli Türkiye’nin en büyük özel sektör liman tesisleri yer almaktadır. İstanbul Sanayi Odası’nın 2013 yılında açıkladığı verilere göre Türkiye’nin ilk 500 büyük sanayi kuruluşu arasında yedinci sırada yer alan İÇDAŞ, çelik sektöründe ise birinci sırada yer almıştır."
İÇDAŞ Limanlar Müdürü Türker Özman ise gemi alanındaki çalışmalarını anlattı. Yılda 12 gemi inşa kapasitesine sahip tersanede tek tek gemi üretmeye devam ettiklerini belirten Özman, en önemli projelerinin "Türk Yıldızı" olduğunu söyledi. Özmen, çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi: "2004 yılında işletmeye aldığı tersanesinde gemi inşası da gerçekleştiren İÇDAŞ, ilk gemi üretimini 2006 yılında tamamlanmıştır. İÇDAŞ tersanelerinde bugüne kadar dokuz gemi ve bir römorkör üretilerek, Türk deniz ticaret filosuna kazandırılmıştır. Gemi inşa sektöründe 2008 yılında yaşanan global kriz, etkilerini halen sürdürmektedir. Şuna inanıyoruz ki Türk Yıldızı, deniz ticaretinde Karadeniz ve Akdeniz çanağını Türk gölü yapabilecek bir projedir. Daha 2007 yılında son teknolojiyle inşa edilen 3500 DWT' luk bir kuru yük gemisinin günlük işletme maliyeti 1700 dolarken yine son teknolojiyle üçüncüsünü inşa etmekte olduğumuz 5000 DWT'luk Türk Yıldızı gemisinin işletme maliyeti de 1700 dolardır. Türk Yıldızı gemileri, işletme maliyeti aynı seviyede tutulurken taşıma kapasitesinde, dolayısıyla navlun gelirinde yaklaşık yüzde 43 oranında artış sağlanan gemilerdir."