Güncelleme Tarihi:
KALİTESİZ UZAK DOĞU MALLARI...
Kalitesiz ve ucuz Uzakdoğu malları nedeni ile Avrupalı alım guruplarının bir bölümünü kaybeden iç giyim firmaları pazardaki açığı yeni bir modelle kapatmaya başladı. Fas, Gana, Cezayir, İran gibi ülkelere gittiklerini belirten Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği başkan yardımcısı Osman Alyüz, ‘’10 gün önce bir ekip ayarlıyoruz ve seçtiğimiz ülkeye gönderiyoruz. İç giyim alıcılarını kapı kapı dolaşıp etkinliği tanıtıyoruz. Gelen alıcılara da yerinde satış yapıyoruz ‘’ dedi.
BU YIL İHRACATTA 1.2 MİLYAR DOLARA ULAŞTIK
Afrika’da düşük işçilik maliyetleri yüzünden ağırlıklı olarak pijama ve basic tişört satışlarının çok yoğun olduğunu vurgulayan Alyüz, geçen yıl 900 milyon dolar olan pijama gurubundaki ihracat rakamının sadece bu hamleyle 1.2 milyar dolara ulaştığını söyledi.
8 ay gibi kısa bir zamanda sadece iki ülkede elde ettikleri 300 bin dolarlık satışın sektör için çok ciddi bir kazanç olduğunun altını çizen Alyüz ‘’ Şimdi bu modeli yeni pazarlarımızda kullanacağız’’ şeklinde konuştu.
KRİZLERDEN SICAK PARAYLA ÇIKTIK
Avrupa’ya ürün vermeye çalışmak yerine Türki Cumhuriyetleri, Körfez ve Afrika ülkelerine yoğunlaşmak gerektiği yönünde firmalara telkinde bulunduklarını dile getiren Alyüz, ‘’Çevre ülkelerde yaşanan çalkantılar, Türkiye’deki terör olayları ve darbe girişimi derken sektör yeniden darboğaza girdi. Bu dönemde nakit akışı sağlayacak modellere odaklandık ve sıcak parayla darboğazdan çıktık. Başka sektörlerde bu modeli uygulayacak’’ dedi.