Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2004 01:50
1981 yılında ilk kişisel bilgisayarı (PC) üreten IBM, PC üretim bölümünü 1 milyar 750 milyon dolara Çinli Lenovo'ya sattı. Lenovo markalı PC'ler son yedi yıldır Çin'in en fazla satan markası konumunda bulunuyor.
DÜNYANIN bir numaralı bilgisayar markası IBM, kişisel bilgisayar (PC) bölümünü 1 milyar 750 milyon dolara Çin firması Lenovo'ya sattı. Çin'in ilk kişisel bilgisayar üreticisi olan firmanın, satış anlaşmasının 650 milyon doları nakit, 600 milyon dolarlık kısmını
hisse senedi, kalan 500 milyon dolarlık kısmını borçlarına karşılık ödeyeceği açıklandı.
Anlaşmayla Lenovo'nun, IBM'in hisse senetlerinin yüzde 18.9'luk bölümüne sahip olacağı da bildirildi. Lenovo Group Başkanı Liu Şuanzi, şirketlerinin dünyanın üçüncü büyük PC üreticisi haline geleceğini ve yıllık cirosunun 12 milyar dolara ulaşacağını söyledi. İşbirliği yapacak şirketlerde toplam 19 bin kişinin çalışacağı ve üssün New York olacağı, üretimin Pekin ve IBM'in merkezi Raleigh'de yapılacağı ifade edildi. Yeni şirketin yılda 11.9 milyon adet PC satışı hedeflediği belirtildi.
IBM ile Lenovo arasındaki stratejik işbirliği anlaşmasına göre, Lenovo IBM’in PC konusunda tercih edilen tedarikçisi olacak. IBM, kurumsal müşterileri ile küçük ve orta boy işletmelere PC çözümlerini eksiksiz olarak sunmaya devam edecek. Yeni yapılanmada, IBM'in Başkan Yardımcısı ve Kişisel Sistemler Grubu Genel Müdürü Stephen Ward, Lenovo'nın PC Bölümü'nün CEO'su olacak. Lenovo'nın CEO'su olan Yuanqing Yang ise yeni şirketin Yönetim Kurulu Başkanı olacak.
FIRSATLARI YAKALIYORUZ
IBM Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Sam Palmisano, "Bugünkü duyuru, IBM’in hızla değişen bilgi teknolojileri endüstrisinde en değerli fırsatları yakalama konusundaki becerisini ifade ediyor. Geçtiğimiz son birkaç yılda IBM’i, her tür endüstrideki her boydan firma ve kuruluş için innovation (yenilikçilik) çözümleri sunan dünyanın lider firması olarak konumladık" dedi. Sam Palmisano, bu operasyonla ilgili şu açıklamayı yaptı:
"Lenovo ile tüketici ve masaüstü PC arenasında Çin ve Asya pazarında son derece güçlü rekabet avantajlarına kavuşuyoruz. Güçlü, başarılı ve kalıcı küresel bir ittifakın bütün unsurlarını oluşturmak için Lenova ile çok dikkatli bir çalışma yürüttük. IBM, birleşme çerçevesinde, müşterilerimize rakipsiz IBM ve Think markalı PC ürünlerini sunmaya devam edecek. IBM, geliştirdiği ileri düzey mikro işlemciler ve açık yazılım teknolojileri ile ev ve tüketici elektronikleri pazarında çok önemli bir rol oynamaya devam edecek ve gelecek kuşak bilgi işlem platformlarına IBM’in benzersiz yenilikçilik becerilerini dahil etmeyi sürdürecek."
Lenovo Çin'in bir numaralı markası
1984 yılında kurulan Lenovo, Çin'in bir numaralı bilgisayar markası. Firma, IBM'in PC bölümünü satın almadan önce dünya sıralamasında, sekizinci sırada bulunuyordu. Çin'de ev bilgisayarı konseptini sunan ilk firma olan Lenovo, 1997'den bu yana 3 milyar
dolar ciro ile Çin’in lider PC markası olarak kabul ediliyor ve ürünleri tüm Asya ülkelerinde satılıyor. IBM ve Lenovo'nun PC operasyonlarının toplamı dünya PC pazarının yüzde 8'ini oluşturuyor. Lenovo, masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar, mobil avuçiçi cihazlar, sunucu bilgisayarlar ve çevre birimleri üretiyor. Lenovo markalı PC'ler son yedi yıldır Çin'in en fazla satan markası konumunda. Lenovo, 2003 rakamlarıyla Çin PC pazarının yüzde 27’sini, Asya pazarının yüzde 12.6'sını elinde tutuyor.
Lenovo: Küresel bir markanın gücüne eriştikLENOVA Yönetim Kurulu Başkanı Yuanqing Yang ise, IBM'in küresel PC birimini satın alarak ve IBM ile stratejik bir ittifak kurarak, küresel bir markanın gücünü ve uluslarası bir müşteri tabanı kazandıklarını söyledi: İnternet’in gelişmesinin PC endüstrisi için büyük fırsatlar yarattığını aynı zamanda önüne zorluklar da çıkardığını belirten Yang, şöyle devam etti:"PC firmaları başarılı olabilmek için oyunu küresel ölçekte oynamak, en son teknolojileri kullanmak ve operasyonlarını en üst etkinlik düzeyinde sürdürmek zorunda. IBM’in küresel PC birimini alarak ve stratejik ittifak kurarak, her iki tarafın becerilerini bir araya getirme, dünya sınıfı bir dağıtım ağına erişme, daha zengin ürün çeşidi sunma, operasyonlarımızı mükemmelleştirme ve en son teknolojik ürünler sağlama imkanına da kavuştuk."