Güncelleme Tarihi:
TBF Genel Başkanı Murat Köse konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:
İstanbul’da toplu ulaşımı kullanan yurttaşlar, ulaşım ücretlerini İstanbulkart’a lira yüklemesi ile ödemektedirler. İstanbul Büyükşehir Belediyesi işletmesi olan İETT tarafından İstanbulkart edinmek isteyen tüketiciden 10 TL. kart bedeli tahsil edilmektedir.
KARAR KESİNLEŞTİ
Geçtiğimiz günlerde Üsküdar Tüketici Hakem Heyeti tarafından verilen 17.03.2011 tarih ve 374 sayılı karar ile alınan kart bedelinin; “herhangi bir hizmet verilmeden alınan kart bedelinin tüketiciye iadesine” karar verilmiştir. Bu karar karşı İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan itiraz, İstanbul 1. Tüketici Mahkemesi’nin 2013/1132 esas sayılı dosyasından verilen 08.12.2015 tarihinde verilen karar ile reddedilmiş ve karar kesinleşmiştir.
8 MİLYON KİŞİ TAŞIYOR
Bu karar sonrası yaklaşık olarak sekiz milyon İstanbullunun kullandığı İstanbulkart için alınmış olan 80 milyon TL'nın kart sahiplerine iadesinin yolu açılmıştır. Kamu hizmeti veren yerel yönetimin kesinleşmiş bir yargı kararı sonrasında haksız olarak tahsil ettiği tespit edilmiş olan parayı hak sahiplerine gecikmeksizin iade etmesi gerekirken, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından bu konuda herhangi bir adım atılmamıştır.
PARALAR İADE EDİLMELİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbulkart kullanan milyonlarca kişinin talep etmesini beklemeksizin ve derhal bu parayı iade etmelidir. Bunun için kart sahiplerinin kartlarına, haksız olarak tahsil etmiş olduğu bedeli lira olarak yüklemeli ve borcunu ödemelidir.
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin bu ana dek sürdürdüğü bu hukuksuz tutumunu değiştirmemesi durumunda, milyonlarca hak sahibinin kendilerinden haksız olarak alınan paranın iadesi için Tüketici hakem Heyetlerinin önünde kuyruk oluşturması beklenmelidir."