OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 21, 2002 00:00
Hyundaı Assan Otomotiv Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, gelecek yıl 30 bin adet Stratex tipi araç ihraç etmeyi ve ülke ekonomisine 350 milyon
dolar kazandırmayı hedeflediklerini söyledi. Ali Kibar, Genel Müdür Selim Arseven ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı S.S Yang ile birlikte, İzmit'in Alikahya Beldesi'ndeki fabrikada düzenlediği basın toplantısında, yapımına 10 ay önce başlanılan, 52 milyon dolar tutarındaki Stratex ticari araç üretimi yatırımının tamamlandığını belirtti.  Yaşanan ekonomik krizlere işaret eden Kibar, bu yatırımın, yabancı sermayeli birçok müteşebbis ve bazı Türk firmalarının yatrımlarını başka ülkelere yönlendirdiği bir dönemde yapılmasının önemli bir başarı olduğunu kaydetti.    Stratex projesinin, Hyundaı Assan için yeni bir dönemin başlangıcı olacağını anlatan Kibar, şöyle konuştu: "Kore'de bugüne kadar yapılan 150 milyon dolarlık harcama ile birlikte toplam 202 milyon dolarlık bir yatırım bütçesine ulaşan Stratex projesinin Türkiye için önemi ortadadır. Stratex serisi, strate minibüs, stratex panel van, stratex space, stratex multıway ve stratx kamyonet modellerinden oluşmaktadır.  Stratex'le ilgili ilk ihracat siparişlerimizi Ürdün, Fransa ve İsviçre'den aldık. Önümüzdeki yıl, 30 bin adet stratex ticari araç ihracatından ülke ekonomisine 350 milyon dolar kazandırmayı hedefliyoruz. Bu Avrupa, Afrika, Rusya, Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri'ni kapsamaktadır. Yılda 30-40 bin adet üretim planlandı. Bu projenin devreye alınmasıyla Hyundaı Motor Company, Koreve Hindistan'dan sonra Türkiye'yi 3. global tedarik merkezi kabul etmektedir.'' Ülke ticaretinde AB ve serbest ticaret anlaşması olan ülkelere bazı tercihli ithal gümrük tarifeleri uygulandığını söyleyen Kibar, şöyle devam etti: ''Uzakdoğu ülkeleri ve yatırımları gözardı edilmektedir. Hatta dampingli yapılan ithalat dahi, Türkiye'deki üreticiye, önlem alınmadığından zarar vermektedir. Yerli sanayici iç pazar olmadan uzun vadeli yaşayamaz. Otomotiv sektöründe alınan yüksek verginin mutlaka azaltılarak iç pazarın canlandırılması gerekir. Çünkü, yeterli iç pazar tüketimi olmayan şirketler, ileriye dönük yeni yatırımlarda çekimser davranırlar ve bu iç pazarla ilgili kayıpların devam etmesi, yeni yatırımların tüketimi kuvvetli başka ükelere yönelmesine sebep olur.Bu sebeple, tüketicilerimiz Türk insanının emeği olan ürünlere destek vermelidir. Özellikle otomotivdeki her bir ithal araç, 10 yıllık yedek parça ihtiyacıyla en az iki misli dövizin yurtdışına gidişi demektir.'' Bir diğer önemli bir konunun da, Türkiye'de vergilerin çok yüksek olması olduğuna işaret eden Kibar, ''bu vergilerin düşürülmesinin,
seçim sonrası yeni hükümetin öncelikli konularından biri olması, sanayininin tüm kesimlerine haraketlilik saÄŸlayan otomotiv ve diÄŸer sanayilerimiz için çok önemlidir. Umarız bu konuda bir iyileÅŸme saÄŸlanır'' ÅŸeklinde görüş bildirdi. Soruları da yanıtlayan Kibar, önmüzdeki yıllarda üretimlerinin yüzde 30'unu iç pazarda deÄŸerlendirmeyi, yüzde 70'ini de ihraç etmeyi hedeflediklerini kaydetti.  Â
button