Hyundai'den 52 milyon dolarlık yatırım

Güncelleme Tarihi:

Hyundaiden 52 milyon dolarlık yatırım
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 21, 2002 00:00

Hyundaı Assan Otomotiv Sanayi Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ali Kibar, gelecek yıl 30 bin adet Stratex tipi araç ihraç etmeyi ve ülke ekonomisine 350 milyon dolar kazandırmayı hedeflediklerini söyledi. Ali Kibar, Genel Müdür Selim Arseven ve Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı S.S Yang ile birlikte, Ä°zmit'in Alikahya Beldesi'ndeki fabrikada düzenlediÄŸi basın toplantısında, yapımına 10 ay önce baÅŸlanılan, 52 milyon dolar tutarındaki Stratex ticari araç üretimi yatırımının tamamlandığını belirtti.  YaÅŸanan ekonomik krizlere iÅŸaret eden Kibar, bu yatırımın, yabancı sermayeli birçok müteÅŸebbis ve bazı Türk firmalarının yatrımlarını baÅŸka ülkelere yönlendirdiÄŸi bir dönemde yapılmasının önemli bir baÅŸarı olduÄŸunu kaydetti.      Stratex projesinin, Hyundaı Assan için yeni bir dönemin baÅŸlangıcı olacağını anlatan Kibar, şöyle konuÅŸtu:  "Kore'de bugüne kadar yapılan 150 milyon dolarlık harcama ile birlikte toplam 202 milyon dolarlık bir yatırım bütçesine ulaÅŸan Stratex projesinin Türkiye için önemi ortadadır. Stratex serisi, strate minibüs, stratex panel van, stratex space, stratex multıway ve stratx kamyonet modellerinden oluÅŸmaktadır.   Stratex'le ilgili ilk ihracat sipariÅŸlerimizi Ãœrdün, Fransa ve Ä°sviçre'den aldık. Önümüzdeki yıl, 30 bin adet stratex ticari araç ihracatından ülke ekonomisine 350 milyon dolar kazandırmayı hedefliyoruz. Bu Avrupa, Afrika, Rusya, OrtadoÄŸu ve Türk Cumhuriyetleri'ni kapsamaktadır. Yılda 30-40 bin adet üretim planlandı. Bu projenin devreye alınmasıyla Hyundaı Motor Company, Koreve Hindistan'dan sonra Türkiye'yi 3. global tedarik merkezi kabul etmektedir.''  Ãœlke ticaretinde AB ve serbest ticaret anlaÅŸması olan ülkelere bazı tercihli ithal gümrük tarifeleri uygulandığını söyleyen Kibar, şöyle devam etti:  ''UzakdoÄŸu ülkeleri ve yatırımları gözardı edilmektedir. Hatta dampingli yapılan ithalat dahi, Türkiye'deki üreticiye, önlem alınmadığından zarar vermektedir. Yerli sanayici iç pazar olmadan uzun vadeli yaÅŸayamaz. Otomotiv sektöründe alınan yüksek verginin mutlaka azaltılarak iç pazarın canlandırılması gerekir. Çünkü, yeterli iç pazar tüketimi olmayan ÅŸirketler, ileriye dönük yeni yatırımlarda çekimser davranırlar ve bu iç pazarla ilgili kayıpların devam etmesi, yeni yatırımların tüketimi kuvvetli baÅŸka ükelere yönelmesine sebep olur.Bu sebeple, tüketicilerimiz Türk insanının emeÄŸi olan ürünlere destek vermelidir. Özellikle otomotivdeki her bir ithal araç, 10 yıllık yedek parça ihtiyacıyla en az iki misli dövizin yurtdışına gidiÅŸi demektir.''  Bir diÄŸer önemli bir konunun da, Türkiye'de vergilerin çok yüksek olması olduÄŸuna iÅŸaret eden Kibar, ''bu vergilerin düşürülmesinin, seçim sonrası yeni hükümetin öncelikli konularından biri olması, sanayininin tüm kesimlerine haraketlilik saÄŸlayan otomotiv ve diÄŸer sanayilerimiz için çok önemlidir. Umarız bu konuda bir iyileÅŸme saÄŸlanır'' ÅŸeklinde görüş bildirdi.  Soruları da yanıtlayan Kibar, önmüzdeki yıllarda üretimlerinin yüzde 30'unu iç pazarda deÄŸerlendirmeyi, yüzde 70'ini de ihraç etmeyi hedeflediklerini kaydetti.   Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!